AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
790

Vad behöver göras efter att batteriet laddat ur? (på E32)

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ja som rubriken säger. Bilen har stått i två veckor och det räckte för att batteriet skulle vara heldött. (varit på semester med fruns bil) Nödöppningen på passagerarsidan funkade bra så det var ändå lätt att komma in i bilen. Men vad för inställningar har glömts bort av alla datorer i bilen?
Att synka gasspjällen är väl nödvändigt antar jag, men är det något mer att tänka på (förutom att ladda batteriet förstås)

/Mats J
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Hoppas semestern var bra Mats!

Har du fått tag på huv mm? Vad gäller vad som "behövs" göra så får du väl hoppas att Paap ser denna tråden. Det enda som jag TROR behövs göras är att ställa in datum och tid... När min har varit strömlös har jag bara laddat och kört utan problem.

Men jag rekommenderar dig starkt en sådan här Länk

Nu slipper jag att komma ut till ett dött plåthärke!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag fick byta språk i displayen också. En Ctek står högt på önskelistan, men jag har faktiskt en annan laddare med avkänning som skulle kunnat stå inkopplad då bilen stått still, men den hade jag med i husvagnen förstås...
Har inte fått tag i huv i rätt färg ännu (Granitsilvermetallic), så jag köper nog bara lysen och försöker hålla utkik efter huv ett tag, jag kan köra med lite bucklig huv, det gör väl jobbarkompisarna glada om inte annat. För tillfället lägger jag lite tid på att få en Saab 9000 2,3 CDT i ordning till frun (byta toppackning mm) så BMW:n får vänta lite, den funkar ju att köra med.

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.