|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa mig en M3 e46-02 med smgII SOM GÅTT 8500MIL. Vad bör jag tänka på och vad är vanliga fel. Vad är dom vanligaste service miltalet så man vet om det stämmer (typ om det är 6000 sedan 8000,10000 osv Hoppas ni kan ge mig lite info snarast då jag förmodligen handlar på måndag. MVH/Wolfie | |
|
När det gäller sevice så borde Inspection II (största servicen, kostar lite över 10.000 kr) ligga väldigt nära i framtiden eller precis vara gjord, tror jag gjorde den vid 8000 mil på min, men de varierar beroende på körsätt, kallstarter mm. Kolla också bromsar, så de är i bra skick (11.500 kr för skivor o belägg runt om). Med 8500 mil på mätaren kan stötdämparna börja bli lite hängiga, men det kan vara svårt att kolla, man ska helst kunna jämföra med en bil med friska dämpare. Kolla också så att vevlagrena är bytta på garantiservice, finns det inga kvitton på det så kolla hos BMW om det är gjort och eller om det ska göras. Hoppas någon mer kan fylla på. Lycka till! MVH Fredrik |
|
Lars Jakobsson |
Ursäkta att jag avbryter tråden lite men, Fredrik: Har du kört nått race med din bil i området kring Örebro...kanske mot en Honda typ R? Min älskling: Länk |
|
>> Lars J Inte vad jag vet, har dock en ganska gasglad vän som har lånat bilen ibland, vet också att det går en till gul E46a i örebrotrakten. ///Fredrik |
|
Lars Jakobsson |
Jopps, jag har den :P Dom är ju inte så vanliga... Min älskling: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.