|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 320 (170hk) har börjat bete sig lite lustigt. Vid fullgas acceleration så rycker bilen till några gånger mellan 4000 - 4500RPM. Den känns dessutom betydligt slöare än vanligt. Idag så var den dessutom nära att dö vid vanlig acceleration från ca 40 km/h vid 2 tillfällen. Den har även svårt att hålla ett jämnt varvtal under 1500RPM (förutom tomgång där den står på 750 utan att pendla), pendlar upp och ner en bra stund innan den är nöjd och stannar. I övrigt så går den mjukt och fint som vanligt, förutom att den kanske låter lite mer ansträngd men det kan vara inbillning. Nån som har någon idé? :) | |
| Kollat att slangar/rör till/från luftfilterboxen är hela och fina? Så den inte tar tjuvluft nånstans... | |
| kan det inte bero på vädret? tycker min känns lite slö och orkeslös också men jag tippar på att det är värmen... | |
| Har läst innan här på forumet att det kanske kan vara kamaxelgivaren? Kan vara värt att kolla upp. | |
| Har samma problem! Om bilen spann som en smidig panter förut så låter den som en gammal lejonhane nu när man gasar. Känns även slöare. Det konstiga är att vid vad som verkar vara slumpvisa tillfällen går den precis som vanligt? Trodde också att det bara var inbillning först men det är det inte! | |
|
har exakt samma symptom på min 328. har haft den inne hos BMW 2ggr. Bytt lamdasond utan nån förbättring alls. tändspolen och tändstift oxå bytta utan förbättring. Verkar tyvärr vara helt slumpmässigt när den börjar hacka. Det märkliga är att den åstadkommer ett dovt resonans från ljuddämparen varje gång. Felminnet säjer att det är 5_cylindern som har förbränningsbortfall. Nån som har nån idé? |
|
|
Vevaxelgivaren är troligen kass... bytte den på farsans 523:a förra veckan och bilen blev som ny igen. Symptomerna var ganska lika som beskrivits här plus att den var svårstartad. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.