|
|
|
|---|---|
Ekin |
Hej! Jag tänkte nu på att köpa en 328 coupé automat. Har ni några speciella erfarenheter av den bilen? Vad ska man tänka på? Det är första årsmodellen,-95, har motorn några problem? Hur e det me automatlådan? Enligt mätaren har den rullat nästan 16000mil, men de e inget jag stirrar mig blind på, bilen är importerad från Tyskland, besiktad i fredags. tacksam för svar!/Hans |
|
Är det bara jag som är så grymt trött på såna här trådar?! SÖK!!! Här finns HUR MYCKET SOM HELST att hitta! Kolla beg.guiden här t.ex. sen sök i forumet! |
|
|
Hej! Jag kopierar min checklista jag fixade genom sökning på denna sida! Tittade på dessa när jag köpte min 325 coupé i vintras! Håll tid godo! • Kontrollera så elfönsterhissarna fungerar. Dom skall gå ned automatiskt ett par cm när sidodörren öppnas, respektive gå upp när den stängs. Hissmotorn sitter nitad inne i dörren och är besvärlig att byta. • Gäller äldre coupéer: Listen runt framrutan kan spricka och vatten tränger in. Detta vatten rinner om man har otur ner på elektronikboxen som då kan gå sönder. Enligt uppgift kostar det cirka 9.000:- att fixa bara boxen. • Funktionen som drar ner sidorutan innan öppning av dörren ger ännu en oönskad effekt. Fukt dras ofta (iallafall på våra breddgrader) ner i dörren när man öppnar, vilket får till följd att byte av c-låsmotorer efter sådär 5-7 år är rätt vanligt. Ljudförändring & funktionsstörningar är varningstecken. Kostar runt 2700:- hos auktoriserad verkstad. Rost hittar man på så gott som alla begagnade bilar. BMW E36 är dessvärre inget undantag även om den står emot rosten relativt bra. Kolla efter rost på de vanliga ställena, dvs på dörrarnas undersidor och kanter, runt skärmar och skärmkanter och även på bagageluckan och motorhuvens framkant. Tanklocket är speciellt angripen, kontrollera om det finns rost kring och bakom tanklocket. |
|
| andra fel: brustna fjädrar, krånglande klimatanl, bussningar bak, spindelleder, ---------kolla noga och köp! | |
|
Spindelleder är ett vanligt fel på bmw. Så hissa upp framvagnen och ryck i hjulet! Det ska inte alls klappa! Du känner lätt om det är klappar/låter, som om hjulet sitter löst. På min var leden helt slut, och då kunde man vicka hela hjulet (med dämpare och allt) ca 1½cm i sidled. Det är inte allf för svårt att byta, men det kostar iaf ca1400kr (500kr om du klarar det själv) att göra det, så helt klart en prutmån på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.