|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har under en tid gått och funderat på vad jag ska köpa för bil. Var inne på en honda ctr, men det blir för dyrt med en -05 just nu. Så jag började fundera på en bmw. Men jag vet inte riktigt om man ska slå på stort och köpa en m3:a eller om man ska vara lite förnuftig och köpa en 325:a Bilarna jag funderar på är Länk Länk Lite osäker på denna då den har automat, det blir kanske svår såld? Annars har jag inget i mot automat =) och Länk Kan man få lite råd? Vad kostar servicen på m3 och vad kostar den på 325? Försäkring har jag redan kollat och vet att den kostar det dubbla mot 325:an, så det får nog bli halvförsäkring om man skaffar en m3:a är jag rädd. Man får köra förståndigt i stället ;) Hur mycket ska man ha sparat i fall det skulle hända något med m3:an? | |
|
ingen som har någon komentar om bilarna? Behöver man vara orolig över miltalet i m3.orna? Sugen som fan på den första m3:an |
|
|
Teknikens värld har en begagnad guide som finns att skicka efter där står den information du vill ha. Den kostar ungefär 150 kr. Projektmannen |
|
|
Jag hade utan tvekan köpt en M3:a! Miltalet behöver du inte vara orolig över. En M3:a som har servats och skötts ordentligt rullar ju lätt 25k mil! Service kostnaden är nog inte mycket dyrare på en M3 än en 325, och skulle nånting rasa så blir det dyrt vare sig det är en M3 eller 325. |
|
| En reflektion över 325 -02 du länkar till är ju att den har den manuella acn vilket ser ruskigt B ut. Det gör dig kanske inget men det finns säkert folk som väljer bort det bilen pga det den dan du vill sälja. Jag hade gjort det ialla fall. | |
|
Jag hade lätt köpt m3an jag menar, inte kan man väl jämföra dom bilarna me varandra det är som himmel och jord för mig. Touringen känns riktigt tråkig, tänk dig den dagen du tröttnar på 325an och tänker att du kunde ha suttit i en m3 istället! Ha, va jobbigt det måste va, eller? /// Bimmarkomanen |
|
|
i topic är valet mellan 328 e46 och M3 e36. Jag stod i samma val när jag skulle byta bil. Mitt val blev E46, mest kanske för att jag kört e36 i 4½ år och tyckte att den kändes lite "out of date". E36 och e46 går inte att jämföra när det käller kvalitén tycker jag, Men visst M3an går ju fortare och är det speeden man vill ha så är kanske M3an att satsa på? M3 lär ha högra försäkring sen att "hålla" bilen lär nog kosta en del mer än 325/328 oxå. // M.v.h. Daniel |
|
|
Varför inte en 330i? För 130´ (som M3:an kostar oprutad) ska du kunna hitta en ganska fin sedan. Racerbilen: Länk |
|
|
Jag förstår att bilarna du länkar till naturligtvis bara är 2 i mängden, men jag är ändå förvånad över att valet står mellan en kombi med automat & en M3 cupé? Det är ju 2 så helt olika bilar. Du bör nog först tänka på om du vill ha kombins lastutrymme eller om du hellre väljer en sportig look. Vad gäller M3án så är försäkringen betydligt högre än om du väljer tex. en 325 eller 330. väljer du M3án så får du en snabbare men också betydligt törstigare bil. Jag håller med BjörnB & tycker att du ska titta på en 330 (cupé, sedan eller touring) då får du en snabb & rolig bil med en modernare kaross samtidigt som både försäkring & bränslekostnad blir betydligt lägre. Men jag antar att du måste lägga till en liten slant för att få en 330 med inte allt för många mil på mätaren. Lycka till! |
|
|
Om du kollar på t.ex. den här: Länk Sparar du mellan 20k och 30k. + att den inte ska vara vinterkörd de senaste 4 åren, kan ju vara nåt om du bestämmer dig för m3 =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.