|
|
|
|---|---|
| vad är det vanligaste orsakerna till fel avgasvärde? fel oktan, dålig katalysator, fel i lamdasonden etc.. var börjar man felsöka! borde kunna mätas upp av nån bosch-center åf eller va har ni i forumet här för övriga tips? bilen i fråga är en 318is -90 | |
|
ägaren innan mig sa (min gamla 318is 16v) att det hade varit dåliga avgasvärde men dom försvann när han plockade bort "eldsläckaren" demparen efter katten Länk |
|
|
Beror på vilket eller vilka värden som är knas men generellt CO: oförbränd bränsle, dvs tändning (gamla stift, fel tändläge mm..) eller feljusterad förgasare HC: Oförbränd kolväte oftast beroende på olja i förbränningen (ventiltätningar, styrningar, kolvringar) Lambdavärde: ofast avgasläckage! Samtliga värden fel: Lambdasond eller kat |
|
| tack! får felsöka i veckan! | |
| tips om var man får en bra racekat till rimligt pris ifrån, några erfarenheter? | |
|
Varför just en racekat? Hur var dina värden? |
|
| bilen ja hämtar i veckan som kommer har fel på hc värdet! får se om man kan felsöka de på boschcenter? ska byta stift, olja och filter till att börja me sen ev de som krävs om de nu är lambda eller kat?? | |
|
Börja med denna sidan och läs. Mycket bra, hjälpte mig. Länk Petrob ------ M3 Cab |
|
| intressant läsning.. man tackar!! | |
|
Hittade den efter mycket sökande när mina värden var käpprätt åt skogen, bara skoj att kunna delge andra en bra sida. Petrob ------ M3 Cab |
|
| Har fått ner slag hos bilprovningen ett par gånger ..Skit taskiga avgas värden..Besiktnings männen har sagt att kattarna e helt slut men det har räckt med att serva bilen(Byta olja)..Så har värdena varit inom gränserna..Prova det e inte lika dyrt som nya kattar.. | |
| hämtade bilen i fråga ikväll! nu ska de sättas igång me de hela! här ska mätas med riktiga data! återkommer med avgasvärdena den besiktigades med innan och sen ska ja dela med mej av erfarenheterna längs vägen! må säga att den gick fint den bilen hehehe | |
| hc-värdet förra besiktningen var på 242! resten ok! lurar på att byta kat! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.