|
|
|
|---|---|
|
Vad kan de vara för orsak på en E46?Hur kan man kolla upp vad det kan vara för fel?Har läst lite i forumet,men har inte hittat något till just min modell.Allt annat fungerar...HLP PLZ.:! | |
|
kom igen nu är det ingen här som har några förslag |
|
| batteri`? | |
| Givaren har kanske gett upp? | |
|
Nyss hände med min me, fast på e36 å då har den lagtt av åt höger fast jag hade bara halva tanken, sen när jag startade igen då funkade den ...konstigt . Ä nån som vet vad det är? |
|
|
På nyare bilar kan det bli någon beläggning på givarna som gör att tankmätaren ger upp. En bekant med 325Ci -01 råkade ut för det och fick rekommendationen av BMW att byta tankställe och till 98 oktan. Sedan självläkte felet och mätaren började fungera. Kommer dock ej ihåg vilken soppa som han använde och vilken han övergick till. Låter som en skröna men min bekante är en trovärdig man. |
|
|
Tjena! Det är ingen skröna. Har stått om detta problem i Teknikens Värld. Tror det var förra året någon gång. Då var det en X5 som hade bekymmer med bränslemätaren. Ägaren till den fick också beskedet att det berodde på bensinen. Danne. |
|
| Svarar på en gammal tråd. Har tankat V-power en längre tid. Vid senaste tankningen blev jag tvungen att tanka ok 95 oktan. Sedan dess har min bränslemätare fastnat i fullt läge. Ska se om det självläker när jag fyller på med V-power igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.