AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.201

startmotor problem

Problemet är att när jag varit ute och kört en sväng och vrider om nycklen för att stänga av motorn så börjar startmotorn gå, det har hänt ett par gånger nu.
undrar om det är nån som vet vad som är fel.
Det lär finnas ett relä som kan spöka, i värsta fall svänghjulets tänder skadas om startmotorn hoppar in i tid och otid, tror du kan vara ganska lugn att det inte är något är skadat elektriskt av startmotorn eftersom bilar från 94 har något slags skydd just för starmotorn, är det någon i tändningslåstet måste nog hela låset bytas, kolla först reläet, sen kanske om det är något mekaniskt drev i startmotorn som kärvar?
ok, vet du var reläet sitter istruktionsboken är på tyska så jag fattar inte mycket av den
hmm.. det kallas för STARTER INTERLOCK RELAY, enligt realoem verkar det finns på din bil, vet inte hur det fungerar, på bilar med automatlåda förhindrar det bla. att bilen inte kan startas om man inte har kopplingen nertryckt, det kanske kan få startmotorn att gå igång då du stänger av tändningen, vet dock inte vars det sitter, har även hört att det ska finns någon solenoid som kan hänga sig då man startat bilen som gör att starmotorn fortsätter att gå då, men inte då man stänger av tändningen?.
E3
1.828
E36
USA bilar
Iskall: Kopplingen nertryckt på en automat?? Vilken koppling?
Solenoiden är för övrigt det som även kallas startrelä, och siitter på alla moderna bilar ihop med startmotorn, vissa äldre jänkare (forsd samt Chryslerbilar) hade ett separat startrelä
E36: blev lite virrigt det där :) men sitter iaf. en sensor som känner av att bilen är i neutral då man startar på tidigare automatare, hur som helst finns det ett "STARTER INTERLOCK RELAY" som jag sa tidigare vilket är just ett relä för startmotorn för att koppla bort den vilket används av billarmet och då någon växel är i då man ska starta på automatlådor osv.

men då kan vi utesluta det vilket är bra då det förmodligen är solenoiden som spökar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.