AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
457

Däckval???

w.wallace
Har nu F1 däck som ska bytas. Det som skedde var att mitt ena däck exploderade i 60 km/h mitt i stan. Nu bhöver jag byta alla ändå så jag undrar om ni har nått bra och prisvärt förslag. Ska inte ha F1 igen. Jag ska ha 215/45/17 eller 215/40/17. Blir det mycket stötigare med 40 profil än att ha 45??
Ge mig förslag då jag behöver byta som igår!!

Tack allihop
Rosebuddy
Hämtade precis min bil med nya 215/45/17. Satte på Hankooks nya Ventus och de känns bra så här långt. Får se om 200 mil... Däckhandlaren var i alla fall lyrisk över däcken
//Lars

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Köp Toyo proxes TS-1 dom är goa!!!!!Kostar lite mycket men håller länge och blir inte så hårda som Michelin och Falken............Lycka till!!!

Mvh Ricke
Har köpt Dunlop SP9000 till min, finns hos www.molway.com Du får oftast vad du betalar för när du köper däck, det är iallafall min erfarenhet.

www.malte-racing.com
Ricke> nu vände du nog på det, Toyo är billiga, och avd jag har hört så håller dom inte så länge.

w.wallace> du kan ju köpa 225x40 istället så får du ju itne så stor profilskillnad från 45

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
bl
2.296
blixten
325i -88
I tyska auto motor & sport stora däcktest för däckklassen under det "värsta" så vann i år Uniroyal Rain Sport 1, 2)Bridgestone potenza RE 720, 3) Pirelli P7, 4)Dunlop SP 2000 E.

Toyo Proxes T1s kom på 7:e plats med betyget bra, nackdel ansågs vara för lång bromssträcka på våt vägbana och oförmåga att svälja smågupp.
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
jag hade satsat på Pirelli P-zero. Ett dyrt och tyst däck med massor av grepp.
Gemini__
Kan rekommendera Bridgestone Potenza S-03, har nyligen införskaffat mig en uppsättning. Personligen tycker jag de är kanon...

//Tompa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.