|
|
|
|---|---|
w.wallace |
Har nu F1 däck som ska bytas. Det som skedde var att mitt ena däck exploderade i 60 km/h mitt i stan. Nu bhöver jag byta alla ändå så jag undrar om ni har nått bra och prisvärt förslag. Ska inte ha F1 igen. Jag ska ha 215/45/17 eller 215/40/17. Blir det mycket stötigare med 40 profil än att ha 45?? Ge mig förslag då jag behöver byta som igår!! Tack allihop |
Rosebuddy |
Hämtade precis min bil med nya 215/45/17. Satte på Hankooks nya Ventus och de känns bra så här långt. Får se om 200 mil... Däckhandlaren var i alla fall lyrisk över däcken //Lars |
|
Köp Toyo proxes TS-1 dom är goa!!!!!Kostar lite mycket men håller länge och blir inte så hårda som Michelin och Falken............Lycka till!!! Mvh Ricke |
|
|
Har köpt Dunlop SP9000 till min, finns hos www.molway.com Du får oftast vad du betalar för när du köper däck, det är iallafall min erfarenhet. www.malte-racing.com |
|
|
Ricke> nu vände du nog på det, Toyo är billiga, och avd jag har hört så håller dom inte så länge. w.wallace> du kan ju köpa 225x40 istället så får du ju itne så stor profilskillnad från 45 [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
I tyska auto motor & sport stora däcktest för däckklassen under det "värsta" så vann i år Uniroyal Rain Sport 1, 2)Bridgestone potenza RE 720, 3) Pirelli P7, 4)Dunlop SP 2000 E. Toyo Proxes T1s kom på 7:e plats med betyget bra, nackdel ansågs vara för lång bromssträcka på våt vägbana och oförmåga att svälja smågupp. |
|
| jag hade satsat på Pirelli P-zero. Ett dyrt och tyst däck med massor av grepp. | |
Gemini__ |
Kan rekommendera Bridgestone Potenza S-03, har nyligen införskaffat mig en uppsättning. Personligen tycker jag de är kanon... //Tompa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.