AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.729

Larm frågor på e39

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har sk stora larm paketet på bilen med glaskross kupesensorer lutningsgivare osv.
Sen igår när jag byte till nyare fälgar så har den tjuvlarmat!
Sista gången nu för en liten stund sedan.
Har råkat ut några gånger att när man Låser/larmar så blinkar lampan ispegeln väldigt snabbt under några sekunder och sen blinkar den som vanligt.
Hur hittat man felet?
Kan bmw koppla upp sig och se vad som är fel med larmet eller vilken sensorn strejkar?

MvH Bmw 4-ever
Prova att dubbeltrycka på larmknappen för avaktivering av rörelsesensorn och se om problemet kvarstår. Det verkar märkligt att tjuvlarmandet skulle bero på fälgbytet...
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Jag gick ner till bilen och öppnade och stängde alla dörrar motorhuv och bagagtluckan, låste/larmade och sen fungerade allt bra igen. Och larmlampan blinkade som vanligt även dom första sekunderna.

MvH Bmw 4-ever
le
224
leifeugen
540IA -02
Jag tror också att det inte har med fälgbytet att göra,turade att komma upp på samma gång.Oftast är det någon sensor som pajat enligt BMW så har de oftast
fått byta framhuvssensorn,den ligger framför luftfiltret på vänstra sidan.Om du inte hittar felet annrs så byt den sensorn för den är i ganska varma förhållanden.Jag hade samma problem och har läst i andra forum att den sensorn har varit boven.
jävligt när du lämnar bilen och den börjar tjuta av sig själv,lås bilen med nyckeln så går larmet inte på och åk till BMW de de hittar den med diagnosen,om den inte finner felet skulle jag ändå chansa på huvsensorn.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Jag fick vibar att det är huvsensor! Tyvär kan jag inte låsa utan att larma! Trycker jag på fjärren så larmas det direkt. Låser jag manuelt så larmas bilen direkt. Och som en del säger att mankan trycka 2 gånger så kopplas nivålarm och kupesensor bort och DET vill man inte när man har nya fälgar.
Så jag ska kolla upp den där sensorn under huven!
Är det sån där klcikbrytare?

MvH Bmw 4-ever
le
224
leifeugen
540IA -02
Du ser den nog helt tydlig framför luftfiltret,ta loss den kanske det inte larmar:
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
ok nu är jag nog helt blind men hittade inget sensor till motorhuven?!! Finns det någon bild på detta?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
är det ingen som vet hur sensorn ser ut? på äldre bmw fans det sån där klick sensor men hittar ingen sådan!

MvH Bmw 4-ever
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
På BMW kan dom koppla in sig och se vilken sensor som har larmat ett antal ggr tillbaka.

/Gunnar
/Länk
le
224
leifeugen
540IA -02
PÅ bilar till salu ser du en m5 2002 3dagar sedan med motorhuven öppen och där ser du den på förarens sida framför förarsidans luftfilter(vänstra)
B66031 Annonsen.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
du menar väl luftfilter och inte filter till kliman?
Vet inte riktigt vad jag ska leta efter? Hur ser den ut? Har bilden framför mig men hittar inget?? Jag är nog dum i huvudet som inte hittar den!

MvH Bmw 4-ever
le
224
leifeugen
540IA -02
Framför vänstra klimafiltret.EN sensor som kan drs ur.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
jaha klimatflitret! Då sk jag nog hitta det! Letade efter vid själv luftburken till motorn.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Tack nu hittade jag de.

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.