AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.074

Produktionsstatus på Internet?

ni
7
nitro_lucas
525i Touring -07
Har läst någonstans på en BMW i USA hemsida, att om man har en order lagd på bilen så kan man få ett produktionsnummer och söka på en internetsida och därmed få veta var i produktionen en beställd bil befinner sig.

Någon som känner igen, eller har prövat detta?

Är lite nyfiken på hur långt de kommit med min ;-)

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Samma här... uppgifter om detta vore guld!

mvh
Kristian
ni
7
nitro_lucas
525i Touring -07
åhå, beställt en 335 - läste om den i senaste BMW blaskan, verkar vara en kalaskul bil.
Synd man har för små barn... lite dyr andrabil trots allt...

/Nicke

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jag undrar om någon någonsin fått sin bil tidigare än planerat. Enligt papper så ska den tillverkas vecka 36 och leverans ska ske vecka 39.

Men tänk om de ringer några veckor tidigare och säger att den kommit! Har något varit med om det? Vilken överaskning alltså! Som julafton fast på riktigt.

Var och testade en C70 och räknade lite. Herregud vad dyr historia! 335 känns som ett KAP ekonomisk. Fruktansvärt trött bil, men skön komfort var det.

Mvh
Kristian
När mina föräldrar skaffade sin 9-5 Aero fick de den en dryg vecka före utlovat leveransdatum. Fast i princip alla andra bilar de har väntat på har de fått vänta på några veckor extra.
ar
457
argungu
118i -20
Fick min 120i en vecka tidigare än utlovat i fjol somras, dagen före midsommarafton. Bra jobbat av BMW Group Solna.

/Erik
Har på mina 7 fabriksnya aldrig fått nån av dom tidigare än beräknat!
Har man tur så kan bilen komma med en tidigare transport från Halmstad.
Men det handlar bara om några dagar.

Keep Your Distance!
Alf_VON_Sil : du menar väl inte att 335:an va trött som du skrev elleR????
Är fabriksleverans intressant? Då får man bilen tidigare, slipper skador i transporten samt har nöjet att se fabriken och köra hem bilen genom hemlandet "gäller Europatillverkade" Z4/X5 är lite jobbigare här i Europa.

Mvh Stephan
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Verkar inte som om orderstatus på internet erbjuds svenska kunder.

Alf, 36 till 39? Det blir tre-fyra veckor mellan produktionsdatum och leverans. Jag har fått besked om sex veckor, som ska vara normalt. Vad har du beställt för bil?

Stephan, kan man välja fabriksleverans vid köp i Sverige? Vet att Mercedes har eller har haft det, men tänkte inte på att fråga när jag beställde min BMW.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Borde vara lite svårt för en Svensk va? BMW Sverige monterar ju på skyltar och gör leveranskontroller innan man får bilen.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Tja, funkar det för amerikaner så borde det gå att lösa för svenskar. De får tillfälliga skyltar.
Till er som längtar efter leverans, min chef fick sin 330xd -06, nästan 2 veckor innan utlovad leverans. Så det finns chans att ni inte behöver vänta så länge. =)

/Fredrik
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
I dagsläget kan man inte hämta sin "svensksålda" BMW på fabriken då BMW Sverige inte har något program för det. Det lär dock vara på gång enligt vad jag har hört.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.