|
|
|
|---|---|
|
Hej Bmw vänner!Jag var och köpte mig en riktigt fin z4 i helgen med aerodynamikpaket o massor av utrustning bland annat eisenmann avgassystem, 18"Fälgar,Gps,mm.Vilken underbar bil haft massor av bmw men denna är den absolut fräckaste ! | |
Gemini__ |
Då låter den riktigt fint =) Grattis till nyförvärvet! Mvh: Thomas |
| Tack Thomas!Jasså du har en m5a den låter inte så pjåkigt den heller kan jag tro! Har du haft den länge?Vad är det för färg på den,Den är 6 växlad då va,Min kompis hade en sådan bil.Den var svart och hade nurnbergpaket eller vad det nu hette?Den gick iallafall som ett skott!Imorgon ska jag åka till kinnekulle på bmw träffen ska bli kul hoppas vädret blir bra m.v.h Urban | |
Gemini__ |
Har haft den i min ägo tre år nu. Färgen är Avusblå, du hittar bilder på bilen i min profil. 6-växlar, det stämmer bra det. Då kanske vi cs på Kinnekulle imorgon da, ha det! |
|
Ubbe, välkommen till Z'a gänget, kan det möjligtvis vara så att det är du som gått och köpt Maria's gamla bil? En Merlotröd 3.0'a, som stod på BMW i Jönköping. /Fredrik |
|
| Hej Fredrik! Ja det är den bilen,Jag kunde inte låta bli att köpa den för att det var en av dom fräckaste Z4 jag sett,Helt underbar bil både se på och köra,Jag var på kinnekulle igår fick mycket beröm för Z4"an =kul ,Ha det så bra fredrik!m.v.h Urban | |
|
Bara att gratulera ubbe en gång till, du har köpt en av Sveriges absolut mest välputsade Z4'or. Mycket nöje och dyk gärna upp på Z'a träffarna som ordnas lite då och då. Information läggs oftast ut här på Z'a forumet men även ibland under träffar och sammankomster. Just nu tror jag inte det är något möte på gång, men det kommer säkert. /Fredrik |
|
|
Hej och välkommen till forumet Ubbe! gratulerar till köpet av pärlan, den är verkligen snygg. Micke O tog en fin bild på på din läckerbit . Länk Som Fredrik nämner ovan, dyk gärna upp på någon Z-träff framöver.:-) /Maria |
|
|
Maria: Hur går den nya kärran? Du har väl inte tid att skriva och ta bilder, kan jag tänka, men vore kul att se hur den ser ut. //Månsson |
|
|
Månsson, bilen är helt fantastisk.=)) Det går ju tyvärr inte utnyttja motorns krafter till fullo på våra svenska vägar, så det får nog bli en tur ner till Tyskland senare i sommar. Motorljudet ska vi bara inte prata om ... Oj, vad det låter vackert i mina öron. Jag älskar ljudet.=) När jag ändå håller på, så kan jag inte låta bli att citera från Automobils test av Z4 M roadster: "Att starta den raka sexan utlöser ett brett flin. Motorn från M3 har ett omisskännligt ljud. Inte speciellt finstämt som Ferarri. Inte speciellt mullrande som i Lamborghini. Bara vasst, rått och rivigt. Det skramlar som om muttrar vibrerat loss. Det ylar, som om avgassystemet fastnat i garagetröskeln.=) Jag har nu kört in bilen efter BMW´s rekommendationer, och i morgon är det dags för 200 mil service. Här ett par bilder taget för ett par dagar sedan. Länk Länk Länk /Maria |
|
|
Det blev lite fel där .. så HÄR ser han ut idag, för jag har tagit bort den stripsen. Länk /Maria |
|
|
Maria, låter inte som du ångrar bytet direkt ;-) Tyvärr funkade bara en av länkarna, men måste säga att färgvalet känns helt rätt! Grattis. //Månsson |
|
|
Tack... //Månsson |
|
| Vad är det för kulör på interiören? | |
|
Månsson, det blev ljus beige läderklädsel Wallnappa, och interiörlister finslipad aluminium. /Maria |
|
| 200 mil här med nu,service på fredag.GRYMT KUL BIL. | |
| Kan lyfta tråden och meddela att bilen tråden började om nu står och väntar på att solen ska kika fram hos farsgubbens flickvän i Skövde. :) | |
|
Hmmm, ubbe j tröttnade alltså väldigt snabbt. Hoppas bilen är lika fin fortfarande. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Tjohej ESS mappade min bil höromdagen och kolla hur den låg till original. Okej nästan original förutom EIsenmann systemet då! Men det roliga är att tack vare slutdämpar bytet fick jag 207 hästar, jämnfört med deras orignial test som legat på mellan 195-201 hästar. Nu snackar vi alltså på hjulen. Så säg att man ialf fick 7 hästar till tacke vare slutdämparen. Inte helt pjåkigt trodde mest det var bluff det där. Men det viasde sig att jag hade fel dock är posivitvt fel :D Vill du ha motivlackering? hör av dig ;) |
|
|
Låter ju mycket bra om det stämmer som du säger, har alltid trott att det är en myt med att byta bakredämpare ger flera hästar. Men men, det är ju ljudet man byter bakre dämparen :) Har du kapat bort mittdämparen oxå? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.