|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är inte riktigt så enkelt med kylningen. Det är två parametrar som påverkar i detta fall, temperatur på olja och kylvatten samt strömning dvs hastighet i dem. I extrema fall kan man tänka sig att både oljan och kylvattnet är riktigt kalla, men de strömmar i låg hastighet genom kanalerna, ingen vidare kylning. Det andra fallet är temperaturen högre men strömningshastighet stor och kyleffekten blir större. Det måste finnas enorma skillnader på flödet av både olja och vatten beroende på varvtal, på tomgång pumpas inte olja och vatten i några stora mängder, däremot på högre var är flödet betydligt större. Hur ser kyleffekten ut beroende på varvtal och temperatur har jag inga exacta siffror på, men man kan inte bara titta på temperaturer när man räknar kyleffekt. |
|
Gemini__ |
Stekaren: Så du uttnyttjar aldrig motorkraften i din pärla? Buskörning och misskötsel är en sak men att känna kraften genom hela registret är en rättighet för M5 E34-ägare =) För att den ska komma till sin rätt bör den varvas en del, i annat fall känns den rel. orkeslös. Att ligga och segdra på växlarna förtar en del av körglädjen anser jag. Ha det! Mvh: Thomas |
Stekaren |
Gemini__ : Hehe ibland men det är inte ofta, om jag gör det så är jag jävligt noga med oljetemp. Jag hinner juh inte se alla tjejer om jag gasar på för hårt, eller rättare sagt, de hinner inte se mig... |
Stekaren |
chraist: Näää nää men jag tar bara hilly billy bonnbrudar min snus under läppen och som aldrig rakat benen och som bor längs med landsbygdsvägarna ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.