|
|
|
|---|---|
| Om jag har en 96 e36 328 cab och den har "rattar" på klimatautomatiken. Går det byta ut den mot den digitala? Om det inte bara är att ta ut o sätta in, hur mkt arbete krävs? | |
|
Undrar jag med... Lyfter tråden och hoppas att någon vet. Johan i Lund Sechs macht Spass. Einsteigen, abkoppeln, losfahren. |
|
| Har ändå voltat med min e36 så den e skrot.. Letar e46 nu :P | |
|
Ajdå, tråkigt att höra! Skulle ändå gärna vilja veta om man kan byta den vanliga (gamla) klimapanelen med rattar mot den nyare digitala panelen rakt av, och få det att fungera. Johan i Lund Sechs macht Spass. Einsteigen, abkoppeln, losfahren. |
|
|
Jag byter ut allt möjligt i min, har täntkt göra min -93 till en 97- Men kliman är ingen barnlek, har du tänkt på att alla spjäll styrs med motorer då? Förutom det så behöver du byta ut hela paketet, d.v.s alla kanaler etc. Samt kabelhärvan. Det är mkt som skiljer. Men självklart går det, en början är nog att lyfta ur hela instrumentpanelen,. Sen sitta o gemföra el-schema i vansinnet. Man kan byta motor, automat till manuell, upphängning, sänkning, allting är en barnlek. Jag skulle påstå att det jäv-igaste man kan göra är uppgradera till digital ACC. Har sett urplockade kit från skrotade bilar, men men, blir inte lättare för dig. Lättare att slita ur än att uppgradera tycker jag. Kort sagt: Har du inte tid, kunskap att läsa el-scheman, lust att söka fakta, tid att skruva xx timmar. Lägg ner planerna. ANnars, go for it. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.