|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en bmw740ia -93. när man sitter och brummar med farthållaren i och D lampan i instrumentpanelen glappar/blinkar/inte lyser så lägger den ur farthållaren. Mycket irriterande. Nån som hänner till fenomenet? Vad gör man åt de? är det vid växelväljaren som problemet sitter ?? ___ BMW 740iA Länk | |
| Finns trådar redan på forumet sök i arkivet M.V,H Niklas | |
|
har provat med de.. du kan väl länka om du kan hitta tråden.. ___ BMW 740iA Länk |
|
|
Blomman: Glapp i lödningar på baksidan av instrumenthuset, säger jag bara...Tempomaten hämtar nämligen delar av informationen därifrån! (o om Du inte har nån växel i...så varför skall Du då använda mig, drar den gode Tempomaten som slutsats... ;-) Av med ratten o ur med instrumenthuset o sätt igång o löd, på ALLA lödningar du ser, för att eliminera andra framtida problem oxå :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Hehe ja fast den verkar glappa vid spaken (glömde att skriva de i förra inlägget) När man rör på spaken lite bakåt så börjar den lysa igen. ___ BMW 740iA Länk |
|
|
Jaha! ja, men felbilden blir ju densamma :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Jag har oxå samma problem med glapp i spaken så d-et släcks tänds...vad gör man åt detta? ___ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
| Hade samma problem på min 750-92:a. Det var kontaktytorna på växelindikatorn som började bli dåliga/utslitna. Så efter byte så var allting som det skulle. Del nr7 om jag inte missminner migLänk | |
|
Jag plockade isär växelindikatorn och gjorde rent och de blir bättre, den slocknar nån gång ibland nu bara. ___ BMW 740IA Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.