|
|
|
|---|---|
Amethyst |
Har haft tick i ventilerna ett tag, provat med tillsats och även omegas sirap tillsats. Fick tipset av min vän Philip.S att det kan vara kamkedjesträckaren då den har gjorts om sen bilen tillverkades och sträckaren nu har dubbla fjäderlängden. Beställde en i måndags fick den i går, monterade idag och vid uppstart stängde jag först av direkt pga ett väldigt otäckt rassel ljud, provade igen, och jippi! Går nu jämnare än innan och således får den rätt info för att ventilerna inte ska ticka längre. Rassel ljudet var formodligen pga dåligt oljetryck i motorn. Den kostar 530KR "Fattar ni 530 haha" så det är defenitivt värt att byta den om kedjan rasslar det minsta. tog ca 30min. Ta bort luftburken och spolvätskebehållaren, sedan framme på den sidan så sitter den skruvad underifrån med 19mm. Kan dock vara bra att ha tagit av ventilkåpan då det inte är säkert att hela fjädern "är i 3delar" kommer ut, då är det bara att peta lite innifrån så trillar den ut. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Är det denna du har bytt 11 31 7 531 813? Nr. 22 på denna bild Länk Har lite tickande och rassel i min motor. Tänkte mig att byta hela kamdrivningen i vinter, men om det du säger stämmer så vore det ju toppen. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Japp den är det. | |
Amethyst |
Stämmer. BOOM BOOM BASS |
|
Bra Kalle, återigen har lite hederligt mek lönat sig istället för dessa eviga tillsatser. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.