|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag är rädd för att det inte räcker med en original B10 Biturbo. ;-) Flåklypa |
|
|
Flåklypan: Där tror jag du har fel:)) om man startar i 170 sen kör upp till 200++ så har nog Alpinan ett övertag eller har jag fel? |
|
|
Vettefan. Jag har kört sida vid sida hela vägen från 50 till 250km/h mot en M3 e46 och den skall vara snabbare än Alpinan. Flåklypa |
|
|
Flåklypan: Var det filmen mot den silver färgade cabben? eller mins jag fel? |
|
|
Flåklypa: Fick igång dig i alla fall :)) Ok, 340 hk, då är det annorlunda. Trodde att din hade runt 300 hk, vilket förklarar att den borde röra på sig bättre än de andra turbobilarna som jag har kört mot. //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
Starre. Nej, M3 cabben körde jag helt jämnt med förra året. I år går det så här: Inifrån M3an: Länk Samma race inifrån S60in: Länk Flåklypa |
|
|
Starre. Hade det varit förra året skulle jag inte kännt mig lika säker. :-) Flåklypa |
|
|
Jag menar Schnizer så klart. :-) Flåklypa |
|
|
Jag tror den här Valianten från -67 Länk vinner över s60:in, båda dessa bilar är väll original som M5:orna :-) Mvh Danne |
|
|
Flåklypa: När ni körde från 150 km/h, när gav ni er? 260 km/h? //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
Vilka menar du....jag och Micke? En gång startade vi från 50km/h men jag hade trean i av misstag. Micke stack som en avlöning men efter ett tag började jag rulla in honom. När jag hade 260km/h på min mätare kör jag om honom och fortsätter dra ifrån tills jag har motsvarande 270km/h, då slår jag av. När vi körde från 150 så gav jag mig vid ca 250km/h, det är ingen ide att fortsätta eftersom det inte finns någon tendens att M5an skulle komma igen, tvärtom. Dessutom har Micke spärren kvar om jag inte missminner mig. Flåklypa |
|
|
Och din tog 1-2 billängder i racet upp till 270 km/h? Var grisigt jämt i såna fall. När jag körde mot 330 hk 855 turbo så tog jag många längder, var så många att det knappt gick att räkna. Det var från 160-250 km/h. //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
Schnizer, du har läst fel/missuppfattat mig. Jag tog 1-2 billängder enbart på trean mellan 4700-6700 rpm, det går rätt fort att mata av dom 2000 varven på treans växel. Sedan ökar avståndet hela tiden. Skillnaden mot M5an är ungefär som mot M3 e46 caben, kanske liiiite mindre. Flåklypa |
|
|
Ha ha....i racet från 50 till 270km/h startade jag på trean av misstag. Då låg jag säkert 50-60 meter efter Micke några sekunder efter starten men när jag hade 270km/h låg han kanske 20 meter efter mig. Som sagt, kolla på filmerna jag längade till.....det är i stort sett den skillnaden, lite mindre kanske. Flåklypa |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Flåklypa! Din S60 går väldans bra tydligen. Hade det inte varit för felhjulsdrift,hade jag nog nästan köpt en också. =-) Blir du frånåkt av en ljusblå E9:a nästa år så behöver du väl inte bli arg.;-) MVH Patrik |
|
Flåklypa: Original och original det vore roligt att testa någon gång! Annars får vi väl ta fram Rör-Olsson Alpina och sen var väl denna diskussionen över ;) Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk se profil för bilder på pärlan. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
jalpina! Men Håkan har ju ca 450-500 kusar i sin B6:a. Då blev det ju ingen sport. MVH Patrik |
|
Ha ha, ja Rör-Olsson blir det liiite för jobbigt emot....han har en grym best till bil. Jag tycker själv att B10 Biturbon är en riktigt cool vagn...en bekant äger en men den har tyvärr inte vädrat luft på ett par år nu. Att äga en Biturbo är ett tecken på god bilsmak, liksom att äga en M5 e34. Flåklypa |
|
|
Flåklypa: Är din bil lättad? Tjänstevikten på en original S60R ligger betydligt högre än de 1550 kg du anger, 1679 kg står det på Volvos hemsida. Med den vikten som Volvo anger och 340 hk så borde en BiTurbo dra det längsta strået. Har du testat topphastigheten på Volvon? BiTurbon gör ju som bekant över 290 km/h om omständigheterna tillåter, klarar Volvon det så blir iaf jag lite imponerad, även om den är trimmad ;) |
|
|
B10Tobbe: Jag har fått intrycket att han har en S60 T5 som är trimmad, men jag kan ha fel. Jo, en Bi-Turbo tror jag hänger en S60 OM den endast har 340 hk. Pratar då i hög fart, typ 180 km/h eller mer. Har väldigt svårt att tro motsatsen. //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.