AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
811

Bakrutetorkare och spolare...

rf
74
rfi99
525iA -01
Jag har en 523 touring -98 där bakrutetorkare och spolare inte reagerar när jag drar i spaken. Vad jag förstår så sitter det en liten styrenhet för detta?!? Var sitter denna i sådana fall? Borde kunne kolla så att den får spänning och att signalen kommer fram till den.

Jag har nyligen köpt bilen och vet inte om den någonsin har fungerat. Jag har också haft bilen inne på verkstad nyligen för byte av motor som stänger bagageluckan, så jag undrar om det är de som har råkat koppla ur styrningen för spolare och torkare.
Vädret senaste veckorna har ju gjort att man inte har haft användning av den funktionen....

Tack på förhand!!
rf
74
rfi99
525iA -01
Ingen som kan hjälpa mig???
Hej,
Troligen har du ett kabelbrått i gångjärnet till bakluckan.
Skruva bort skuddshuvarna "plast" som sitter på gångjärnen samt öppna kabelskydden så kanske du ser kabelbråttet.
Tänk på att använda flexibla kablar, annars kommer felet snabbt tillbaka.

Annars får du montera ner inredningen från bakluckan, så ser du motorn, samt övriga komponenter till torkaren. Du kommer då åt att mäta.

Vänliga hälsningar
Mats
rf
74
rfi99
525iA -01
Okej!
Tack så mycket för svaret Mats!
le
224
leifeugen
540IA -02
Det är så med touringen asgrisig hela baken idessa saltbad här i Norden,alltid något som inte funkar tyvärr och så att den har felkostruktioner,mycket att läsa om i forumet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.