|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på och övningskör med min sambo som förhoppningsvis ska skaffa körkortet inom en översiktlig framtid. Därför skulle jag gå genom dem olika vätskorna under huven, men blev lite förvånad/generad över att jag inte hittade oljan till styrservon! Vart sitter den? Är det den cylinderformade burken långt fram i framkant på motorn? (e36 325 -94). Tycker att servobehålaren alltid sitter väl synligt på alla andra bilar, som ex. bromsvätskan. | |
| Den sitter lite illa till, men stick in handen typ mellan generatorn och luftburken så hittar du den där någonstans under insuget. :-) Den är iofs väl synlig. | |
|
Som Adelson säger så sitter den väldigt dumt till jag letade själv väldigt länge innan jag hittade den. Men man ser den brevid motorn på höger sida. Ta en ficklampa och lys ner om det är mörkt. Den är svart. Den sylinderformade borken du tänker på är oljefiltret som dom av någon anledning har lyckats sätta på en riktigt bra plats. |
|
|
Okej, då kan jag forsätta lektionen med tjejen! ;O) Kan man gå vidare med en inre kontroll! Där hittar jag nog iaf allt! Tack för hjälpen! |
|
| För enkelhetens skull.. på en bil brukar man ange höger samt vänster sittande på förarplats, det innebär att servobehållaren sitter till vänster om motorn | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.