|
|
|
|---|---|
|
Jag sänkte min bil i onsdags och efter de så är de ett klonkljud när man svänger. Jag märkte att fjäderbenslagringen var ganska dålig men satte ändå ihop de igen för att de inte varit nåt ljud innan. De måste väl vara lagringen som börjat låta efter att jag plockat isär de? /Simon | |
|
Hos min 318is som var sänkt så hade "plastbussningen" i fjädervaggan vridit sig och på grund av vridningen slog fjädern emot lite högre upp i urtaget i bärarmen. Detta hände speciellt i vissa kraftigare gupp/svängar (ska vi gissa på vänstersväng?) och klonket kom aningens släpande/fördröjt typ: "Guuuuppklonk..klonk". Innan det felet hittades så bytte jag övre fjäderbenslagringar på båda sidorna där bak utan förbättring. |
|
| Jag glömde nämna att det var höger bak, därav min vänstersvängsgissning. | |
|
Det är fram de låter, från vänstersidan. /simon |
|
|
defdac: Det låter som det kan vara det som är fel på min... det klonkar lite sådär konstigt... Hur fixade du det felet, var det svårt? / Leon |
|
|
Nej det var väldigt enkelt vid ett vinter->sommarsulebyte. Höjde upp baken och monterade av bakhjulen. Kollar du där fjädern slutar nere i bärarmen så ser du det uppenbara felet isåfall, och det handlade bara om att vrida/bända prylarna (fjäder och "plastbussningen") i rätt läge. Jag skulle väl bytt den där plastmojjängen där fjädern landar egentligen men klonket försvann. Efter några månader så blev det dock lite andra, mer seriösa, fel på bärarmarna: Länk ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.