|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har Nankang NS2 235/35 19 på min Z3 och är helt nöjd! Inga vibrationer! Bra grepp, skulle definitivt köpa dom igen! Länk Min bil: Länk |
|
|
Vet inget om Nankang men kör med Federal (Made in Taiwan) på 523:an. Inga bekymmer heller! Hur bra som helst. Stabila i 200 t.o.m, mycket bra grepp i vattenpöl. Möjligen något högljudda men det är 35/40 profil. Dunlop på 523:an är inte ett piss bättre tycker jag. Faktum är att de är säker bättre vid inbromsning än själva bilens egna (Nya Brembo + Ferrodo) bromssystem i originalutförande. Det är rätt lustigt med asfalt, vad är det för fel på Svensk asfalt vs. vägljud? Redan i Danmark är det knäpptyst, likaså i Tyskland. Det märks direkt på vägljudet när man kör i land i Skåne. Mvh: Zoltan |
|
| FD-Ormen: Beror på att det läggs en grövre asfaltsblandning i Sverige eftersom det skall vara mer slitstarkt. Nu har de lagt sk "tyst" asfalt på vissa sträckor, däribland E22 mellan Malmö-Lund och jag tycker det känns suveränt på denna sträcka. Dessutom uppfattar jag att den tystare asfalten dränerar vattnet mycket bättre än den grövre, men det kanske beror på andra faktorer. | |
|
Ja, sen har vi de satans dubbdäcken som river upp! De kan man i stort sett skippa i södra Sverige tycker jag. Jag har inga som problem med dubbfritt på enskild bonnaväg (ingen salt o knappt nån vinterskötsel). Tom. E30:n klarade förra vintern fint, o det är backigt. Mvh: Zoltan |
|
| Det är verkligen många som gett NS-2 bra kritik. Vågar man verkligen prova köpa ett par 275/30r19 till m3an... *hmm* dagens i-lands problem ;) | |
|
Alltså, man måste skilja lite på begreppen här. Nankangen är ett bra däck i sitt prissegment, du kan inte jämföra dem med däck i övre prissegmentet som tex Michelin PS2 eller Bridgestone. Min jämförelse som startade den här tråden (moderatorer har ändrat rubriken) är med Dunlop sp sport 9000 och gällde endast bakdäcken. Vad jag däremot tror är att Nankang NS-2 inte är sämre än jämförbara budgetmärken som exempelvis; Hankook,Kumho,Semperit etc. För övrigt kan jag meddela att den kontroll jag upplevde på blött underlag är BETYDLIGT sämre nu med ca 4 mm kvar på däcken. |
|
|
Davajn! 275 däck skall inte köras på blött underlag! Så breda däck funkar bara på torr asfalt! Mönstret på Nankang är väl en kopia av ett "dyrdäck" så det borde funka lika bra! Taiwaneserna har betydligt bättre kvalitet än Kinadäck! Bridgestone har jag inga positiva erfarenheter med! Däremot så är Michelin bra, men dubbelt så dyra och kortare livslängd! Länk Min bil: Länk |
|
| anmith: Får jag gissa att i den dåliga erfarenheten av Bridgestone så ingår slitstyrka? | |
|
För övrigt så är inte mönstret det avgörande i hur "bra" ett däck är. Det är faktorer som gummiblandning,(shoretal),stomme mm. |
|
|
När det gäller vattenplaning så är väl mönstret det viktigaste?Gummiblandning är visst viktig på torr asfalt eller extrema temperaturer! Bridgestone: Helt rätt, kort livslängd, men det är visserligen många år sedan jag provade! För vardagsbruk är Taiwan däcken bra enligt mig! Om man kör race så skaffar man en sponsor som betalar för dyra gummin! Min bil: Länk |
|
| Finns det någon bra sida med alla förkortningar som finns till däck och det är inte hastighets index jag undrar över utan tillexempel NZ CZ KZ.Jag ska köpa Potenza fram däck men 050 däcken finns med så många olika beteckningar i samma dimention 245/40-18"Undrar vad det är för skilnad? | |
|
Apropå Nankang NS2 så tillverkar Nankang även TNG Star Performer åt Delticom AG i Tyskland (som också äger Dackonline i Sverige). Men ser ju att däcksmönstren är snarlika och priset skiljer bara någon krona mellan Nankang NS-2 och tyskägda varumärket TNG Star Performer. Antar det är medvetet som Dackonline (Delticom AG) lägger sitt eget varumärke på 799 kr och NS-2 på 800,50 kr i detta fall. TNG Star Performer Länk Nankang NS-2 Länk molle |
|
|
Man skall inte bry sig så mycket om var saker är tillverkade om det görs under kvalitetskontroll! De flesta märkesprodukter tillverkas idag i Asien! Själv så kör jag en Tysk bil tillverkad i USA (o; Min bil: Länk |
|
| Är dessa däck E märkta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.