AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
14.784

Bra köregenskaper med Nankang NS2 däck.

Sida 1 av 2
Dåligt med pengar som man hade så köpte jag två na bakdäck av märket Nankang NS2 från Däckonline. Som gammal gummigubbe så inspekterade jag däcket vädigt noga vad gäller stomme,rundhet m.m. Allt verkade fint, lättbalanserade och trevligt mönster.
Till provkörningen: Torrt som vått väglag gick de hur bra som helst på! Full kontroll på däckets begränsningar vid rondellkörning. Kan tilläggas att jag körde Dunlop 9000 runt om innan men nu alltså Nankang NS2 i bak. Var väldigt missnöjd med Dunlop som var helt kass på vått underlag. Det däcket ingav inte mig ett uns av förtroende trots att vissa tester givit däcket beröm för våtegenskaperna. Nu är detta inget vetenskapligt test utan min egen bedömning.
Vill med detta säga till dem som funderar på Falken,Kumho Hankook m.m. Inget som helst fel på Nankang NS2!!!
Mycket prisvärt, 2520kr för 2 st 275/35-18 inkl. frakt!
Återkommer om läget förändras.
(Nankang: Ni har mitt kontonummer va?) ;))
Var hittade du "vått underlag" regn i sommar? ;)

Sterio vulgaris
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Tvätthallen?
Haha... morsan fick gå med vattenkannan!
Har samma däck tycker dom är kanon
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
bmw-lelle: Hur är dom ljudnivåmässigt?

Freude am fahren
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag har NS2 runt om o kan inte klaga!
Väldigt bra grepp på tor o vått underlag.
Ljudnivåmässigt? Som snittet.

Att det är made in asia behöver inte betyda att det är nåt skit däck...

BMW - Beroende Med Wilja!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hur mycket hade du kvar i mönster då du ju faktiskt jämför med greppet hos ett helt nytt däck. Det kostar att åka v8 500NM:)
Asken
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Har själv en uppsättning av dessa däck(på min E30 17") och är klart över förväntan...

På torrt underlag tom riktigt bra... plus att dom går tyst(på en E30 skall tilläggas)

Mvh Jocke W

Asken: Köpte Dunlopen helt nya Augusti 2004 (var slut runt om när jag köpte bilen) så jämförelsen är inte slitna mot nya utan ett helhetsintryck. (Även om jag inte kört Nankang NS2 lika många mil.)
commander_crill: Ljudmässigt inget att klaga på men jag har ju bara bakdäcken i Nankang NS2. Kanske kommer mer "buller" från framdäck om jag skulle lägga på nya där.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Snittade ett av min Dunlop SP01 DSST och nu blir det att byta till vanliga däck. Såg också dessa Nankang på Dackonline och de verkar värda ett försök.

Har någon av er kört någon längre sträcka med dem? Tänkte på slitaget då mina Dunlop tagit 3mm bak på 1600mil.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag har kört ca 3000mil nu med mina o har 8mm fram o 7mm bak o jag kör inte som en gubbe :)
Däremot Hankook Ventura som är så omtyckta här o där klarar av max 5000mil o dom kostar mer oxå...

TIPS: För att däck ligger X antal veckor i en conteiner, kolla noga efter missbildningar o om dom är runda innan ni tar emot dom så kan ni anmäla transportskadan till avsändaren. Då är avsändaren skyldig att skicka nya däck.

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Har även jag nankang på min bil nu eftersom de satt på när jag köpte fälgarna (235/40-18) och tycker greppet i vått är väldigt bra, mycket bättre än hankook K104. Men ljudnivån är i högsta laget om man jämför med michelin mfl.

///Mvh
Sibbe
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Asiatiska tillverkare måste ju bättre sig annars får dom ingen marknad om kvaliten är undermålig, Nankang har ju inte lyst med några bra egenskaper tidigar, en polare har sålt dom som budgetdäck några år .men mest till vanliga svenssonbilar och dimensioner, Kvaliten har varit ojämn och ibland för mycket balansvikter och orundhet och ibland fungerande helt OK förutom div nedskivningar av köregenskaper i press mm.

///MVH Hasso
Länk
Jag vet inte om just mina däck var dåliga men jag beställde Nankang Ns-2 bak, 235/40 -17 och det ångrar jag eftersom bilen slingrar sig som en ål på vägen i lite högre hastigheter nu jämfört med tidigare när jag hade dunlop 9000...
Hawar
Jag har svårt att förstå att man snålar på däck när man har en M-bil. Däcken är så otroligt viktigt för bilens körbarhet/prestanda.
mi
447
min528
525tds Touring -93
har Nankang NS2 155/40-17 bak på min, den vill åla sig lite i högre hastigheter vid omkörningar tex, antingen beror det på däcken eller så beror det på glapp i nå bussningar eller nått

tänkte ändå prova köpa 2 nya bak från däckonline,
Hawar: Kanske du ska läsa om mina första ord i första inlägget då? ;))
Hawar: Hade dock bara ha däcken en sommar och tänkte då att jag helst inte lägger ut hur mycket som helst.. så då tänkte jag prova det däcket eftersom det var billigt men fortfarande inget regummerat skitdäck.. trodde inte det skulle göra SÅ stor skillnad på väghållningen, aja, man lär sig :)
hej lelle
missade precis din auktion på tradera idag gällande
bose lifestyle 48 mk 3 i vitt komplett
jag köper för 22000:-
har pengar hemma
mats larsson
glimmingevägen 1
26974 västra karup
0705-160495
0431-360495
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.