AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.500

Tanka min 740 E38...

Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
Är det bara jag som har problem med att "pumpen" stannar vid drygt 40 liter?- efter det får jag smygtanka resten!

mvh
joel

Scheckheft
Hej
Inget ovanligt problem:
Länk

Mvh
Scheckheft
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vrid munstycket till klockan 8 istället för att sätta ind etklockan 6 så brukade det funka för mig.
Asken
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Samma på min och fler E38:or som jag har i min bekantskapskrets. På vissa pumpar måste munstycket vridas upp till 180 gr för att överfyllnings automatiken inte skall slå ifrån. Själv brukar jag vrida den till kl 1 och låta munstycket försiktigt vila mot takluckan.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
je
38
jedherne
740iA Individual -96
På min så lar eg hakket på munnstykket låse seg/kvile mot kanten på påfyllingsåpningen og lar det vippe om kanten slik at overside av munnstykke stopper mot innside av påfyllingsrør. Eg hadde problem i starten med å fylle pga stadige avbrudd og måtte lure mesteparten av bensinen på tanken. Eg vrir ikkje munnstykket nokon veg. I Norge er det eit spor eller felt på munnstykket som er ca 1cm bredt som har litt mindre diameter enn resten av munnstykket. I dette sporet lar eg kanten på påfyllingsåpningen kvile. Det låser seg nesten i denne stillingen. Har fungert perfekt på min bil og har aldri hatt problem med påfylling etterpå.
Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
Topppen,- bra svar fra Norge også,- kääns lite jobbigt!

//joel

Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
PJ: Låter du verkligen munstycket vila mot takluckan?

;-)

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jepp, jag brukar klämma fast slangen där för att slippa hålla i :)

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Oftast handlar det om att välja rätt pump tycker jag. Den ena är totalt omöjlig medans en annan funkar ypperligt så som det är tänkt. Jag tankar alltid på "tvåan på OK rondellen", där funkar det. Trean är däremot omöljig :)
je
38
jedherne
740iA Individual -96
Er ikke det minste "jobbigt". Påfyllingspistolen henger på plass av seg selv. Kanskje vi norrmenn er lite smartare, vi svømmer jo bokstavelig talt i olje :)
co
1
connan
730 95:a
Samma här....bara o tanka "upockner" låta pumpen vila mot tanklocket så funkar allt som det ska. piiz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.