AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.814

Synpunkter på desso Z:or tack...

Jaha då var det dags för något nytt igen...har kollat runt på olika tänkbara bilar typ TT,Slk och nu Z3 coupe. En salig blandning kanske men kravet är en kul och praktisk(Ja vi är två ) bil som jag kan använda året om. Har hittat dessa på nätet och tycker att alla tre ser fina ut :) Någon som har några synpunkter på dessa...Vill lägga max 140"...får jag en bra bil för dessa pengar? Har alla ac? Mycket negativt med automat vid senare försäljning?Tacksam för svar...

1 Länk

2 Länk

3 Länk
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
1.För mkt mil,tråkiga fälgar,i övrigt snygg bil.
2.Rätt mil,tveksam färg,lite "tacky" med kromade gälar.
3.Mkt mil,mkt snygg bil.
Rent spontant känns 3,an mest intressant men för den som tycker om den röda färgen kan den vara intressant men kanske svårare att sälja en dag.
MVH/Evotek

Visa användare
78
Matthew z3M
Z3 M Coupé
Jag skulle säga trean även om den har några mil på nacken.. men den verkar å andra sidan ha mer utrustning än de andra två av vad man kan läsa ut... och sen var den snyggast också måste jag säga.. ( bara för att den liknar min mest..;)
Visa användare
78
Matthew z3M
Z3 M Coupé
Glömde säga att det står att vinterdäck finnes till både ettan och tvåan men ej trean.. ytterligare en anledning att ta trean.. :)

Lycka till!
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Länk
Årsmodell: 1999
Mätarställning: 12.000 mil
Färg: Brilliantröd
Karosseri: Sportkupé
Pris: 139.900 kr
Info: 1 Ägare, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Antisladdsystem, CD-stereo, Elhissar fram, Elspeglar, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel, Sportstolar, Stolvärme fram, Yttertemperaturmätare, toppskick

Kanske ett alternativ.
MVH/Evotek

Hej bias, du kan ju ta en titt på min bil också.
Länk
Se till att köpa en z3a med sportstolarna, standardstolarna är så tråkiga.
M-sport ratten är värt en slant extra.
Ac såklart.
Vet inte vad som är standard igentligen i en 2,8 Coupe.

Ibland betyder 1 ägare, 1 ägare i Sverige. Kolla om det är en import.

Sen måste även jag tipsa om min egen bil som snart är till salu. Diamantsvart metallic, ljusbrunt läder, 17" BBS RK, SV-såld med få ägare, 8300 mil. Kommer snart i Powerbörsen om du är intresserad.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
3an på känsla. De sista bilarna ovan kan vara värt att kolla på. Kika gäran på några bilar så du får en uppfattning om skick kontra pris. Bra köp gör man genom att inte ha bråttom. Betänk att det är köparens marknad så testa bilen på en BMWverkstad och varje reparation som behövs= prisfördel köpare:)
Lycka till med en kul bil!
Asken

Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning.
Verkar vara många som spanar på Z4 coupé :)
När min kompis skulle köpa Z3C förra året fanns inte hälften av utbudet som finns idag.
Håller med övriga om nummer 3 är att föredra av de du listade, däremot verkar den bilen som "ake_b_lindstrom" länkade till mest intressant i min värld.

Mvh,
/Wille
N_
44
N_iklas
Z3 1.8 -96
Ja, den ser intressant ut och så får man ju med en "lastnöt" också.

Niklas
Tack för alla synpunkter...har inte köpt någon ännu men spanar för fullt. Det finns ju några intressanta med både för ochh nackdelar. Nr 1 i gbg är enligt mig klockren men med lite för högt miltal även fast det inte stör mig så vet jag att milskräcken är utbredd=svår att sälja nu men stört på omöjlig om 3" mil?
Nr 2 har lucka och med rätt miltal???men är tyvärr röd :) och saknar den finish på bilderna för att jag skall fastna för en bil. Ja den känns inte helt rätt helt enkelt.

Nr 3 har jag fått fler bilder på och den gillar jag skarpt förutom träpanel som jag är allergisk emot :) (det är för övrigt inget som skulle hindra ett ev. köp)
Hur ser sportstolarna ut?Stolarna på dessa bilar verkar vara likadana...

ake_b_lindstrom Bilen är klockren vad gäller miltal och pris enligt mig men röd klädsel är inte min favorit tyvärr...

Ja jag kanske är för kräsen helt enkelt men vill hitta något som känns bra både prismässigt och enligt mitt tycke. Hittar ni fler bilar tipsa mig gärna här! Tack så länge...
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Länk

Bra pris,mil,utrustning dock röd med svart skinn.

Sportstolar är standard i Coupé men ej Roadster.
MVH/

Vad tycker ni om denna då? Snyggaste färgkombinationen tycker jag.

Länk
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Riktigt fin och en jag skulle tittat på OM jag inte redan handlat för ett par veckor sedan.......

2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Bil nr 3 har varit till salu upp emot 1 år nu!!!

Känns inte som den är helt fräsch även om bilderna verkar säga något annat. Priset på den bilen har stadigt sjukit sedan dess så jag höjer ett varningens finger för nr 3!

Den röda bilen (nr 2) tycker jag är mycket läcker så den hade jag nog varit mer intresserad av.

/Bo-Erik
Länk
Ok, tack för tipset...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.