|
|
|
|---|---|
|
jag tänkte ifall det är ngn som vet var man kan få tag på chip till 318is E30 -90. Ryktas ju om ngt välidigt billigt från tyskland för 600 lappen har jag sett. men hur är det me det där egentligen.? Mvh/Joel | |
|
Jag har handlat lite av Länk bla chip till min is. Frakt ligger runt 4euro. Jag rekomenderar att du ska sattsa på ngt "bättre" än bmw motorsports grupp n-chippet, det ändrar endast varvtalsspärren samt bränsledelen INTE tändningen. Antingen om du sattsar på pro-racings grupp n chip (ger ~140hkr) eller rally chippet (ger ca 146-148hkr) Maskinen tål att varvas...och själv så varvar jag min is ca 8500rpm ....med std delar i toppen. |
|
| Okej, Det kan vara intresant. vad är det för trimningsgrad på rally chippet? och vet du ngn bra "installatör"? | |
|
Installerar gör du själv på 30 minuter. Du bryter strömmen plockar ut själva styrboxen som sitter ovanför handsfacket. Öppnar, ser till att du inte har ngn statisk elektricitet och byter sedemera ut chipset. Skruvar sedan ihop igen i omvänd ordning. Chipset som jag har flyttar varvstoppet till 7500 rpm, vilket är lagom. Vet inte vad det ger för effekt men definitivt ett av de bättre på markanden och jag tar gift på att det ger mer än 10 hk. JohnC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.