|
|
|
|---|---|
|
har en 525i-92-har problem med VAR en st vacuum-slang ska pluggas in:till höger om spjällhus sitter en slang som ansluts till insuget-på denna sitter en backventil-med 3 anslutningar-en till insuget som sagt+en till vacuumklockan som tillhör huvudbromscylindern-min fråga gäller anslutningen som är MINST av dom 3-en tunnare slang går från backventilen till VAR?har fått problem med för hög tomgång-hittade då denna slang lös i ena änden-suger luft-pluggar jag den -sjunker tomgången-men den ska ju sitta någonstans-Var?tacksam för förslag | |
|
Det skulle kunna vara vakuumslangen till temperaturgivarna i kupén. Om du tittar på torpedväggen på förarsidan så går där in 3st kylarslangar in till värmepaketet. Till vänster om dem 3 slangarna ska det sitta en anslutning till 4? mm vakuumslang. Sitter den slangen där? Sedan finns det en slang som går från bränsletrycksregulatorn. Kolla här hur den sitter, det är slang nr 11 jag syftar på: Länk |
|
|
Tack för ditt svar, ska kontrollera detta. Återkommer när jag har testat. |
|
|
tyvärr-ingen av dina förslag gäller min bil(Tyskimport från 97):jag har ingen 4mm anslutning där du beskrev att den skulle sitta-där finns bara ett skydd av gummi-slangen till regulatorn sitter där den ska sitta-tomgången är fortsatt hög-har kört den i testdator-inga felsignaler&koder-har även letat efter läckage med hjälp av startgas-ger snart upp-för höjda värden både på CO-halt och HC halt-backventilen jag menar finns på denna länk-det är nummer 17-tacksam för hjälp-Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.