|
|
|
|---|---|
| jag undrar om det gör någon skillnad om man bytar ut till öppet luftfilter på en bmw alpina b3? | |
|
Ja, bilen kommer andas friare. Viktigt att du skärmar av filtert ordentligt så att filtert får så kall luft som möjligt. Sen om du verkligen märker någon skillnad det är väl tveksamt. Men du kommer främst märka skillnad på ljudet, vilket blir underbart speciellt på höga varv. Lycka till. Mvh Jimmy |
|
|
Lånar tråden lite...... Blir det nån skillnad på ljudet om man byter på en M3 E46?? Eller är org filtret så optimerat att bilen går sämre med ett öppet?? |
|
|
Lizzardo: Skillnad på ljudet kommer du deffinitivt uppleva. Sedan om det blir en effekt ökning/miskning vågar jag inte svara på. Hör med andra M3 ägare som kör med öppet filter. Leta upp dom på bla. garaget.org. Mvh Jimmy |
|
| vilket märke ska man ha på det öppna filtret?? | |
| Och att luftmassemätarna får massor av stryck | |
|
Blir ingen större skillnad varken på ljud eller nått annat kan ja berätta. Har öppet K & N filter på min. Skulle ja vara dig så skulle ja strunta i det. Mvh Mattias Alpina CS:035 Alpina Gemeinschaft:249 Länk |
|
|
Matte16: Jag rekomenderar tex. JR eller KN. Undvik billiga NoName fabrikat för säkertsskull! Jag har kört med JR eller KN på alla mina bilar utan några som helst problem! Sköter man det rätt så funkar det, det är min erfarenhet. Dasse: Jo det finns skräckhistorier om att LMM pajar då man har öppet filter, men det finns LMM som har pajat även med org. filterbox. Det gör att LMM pajar vid öppet filter är till 99% att de personerna har monterat och kört med bilen innan filtert har torkat ordentligt efter rengörning och inoljning. Ojlan kommer på tråden och tråden brinner av. Mattias_31: Jaså upplevde du ingen skillnad ljudmässigt på din Alpina med öppet filter? Det va konstigt, jag trodde det blev ännu mer skillnad på en Alpina. Har du ett kompl. KN-kitt eller bara filtert? Blir mer ljud med ett mellanrör ju. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.