|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en fråga: Kan jag spara egna positioner med navi GPS systemet som ingår i vissa bmw bilar? Ex: Jag kör över en tjälskada i vägen och vill lägga in ett larm nästa gång jag kommer dit så att jag hinner sakta ned. Med min handhållna GPS är det inga problem, men jag hade en hyrbil med Navigationssytem för ett tag sedan och kom inte på hur jag skulle göra. | |
|
Jag kan inte svara för alla bmw´s gps-system men det går bra i min bil i alla fall. Mvh Janne |
|
| Det går inte med bmw original system så vitt jag vet , Jan Ek= du har väl inte original navi!? | |
|
Jo jag har BMW-orginal navigering. Mvh Janne |
|
|
Jag kan också spara positioner, men jag har inte hittat nåt sätt att få navigatorn att varna när man kommer dit. Hur gör man, Jan? Wilhelm Svenselius |
|
|
Spara egna positioner går, men mig veterligen så kan man inte få bilen till att varna för egna positioner annat än att du sätter positionen som måldestination. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Nej någon automatisk varning blir det inte. Tänkte mest på att man kan spara positioner, har man sen valt den destinationen manuelt så får man ju "varning" i god tid innan man är framme. Annars är gps-varnaren från www.adteknik.se smidig att använda om vill ha automatisk varning,även på positioner man själv har lagt in. Mvh Janne |
|
|
En till fråga, om jag importerar en bil med Navi är allt på tyska då? Kan man ändra detta till svenska själv? |
|
|
Inte svenska men engelska går att välja. /Pulare |
|
|
Tack! Finns det olika utförande på navigationssystemet och vad skiljer dessa isåfall? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.