|
|
|
|---|---|
|
Har de senaste dagarna förundrats över varför "batterilampan" inte slocknar efter start på en gång som den alltid brukat göra.. Nu lyser den ända tills jag varvar ur ordentligt, eller efter att jag kört kanske i fem minuter.. Jag har en liten teori om att kolen i generatorn kan vara påväg att ta slut, men kan det vara någonting annat? Kan batteriet vara på väg att ge sig eller kan det vara någonting annat oerhört roligt som drabbat tex. generatorn? Tacksam för svar. VH | |
|
Du .. Som många vet så ligger kolen emot släpringarna, och genom kolen/regulatorn styrs generatorns självmagnetesering. När generatorn får nog mycket spänning börjar den ladda själv OCH lampan slocknar. Om kolen eller släpringarna börjar bli sliten krävs högre varv för att starta denna procedur. Jag kan till 95% lova att ditt problem löser sig med ny regulator/kol (siter i samma klump) , dom andra 5% är släpringarna. Köp I N T E på typ meca eller så, nej nej, be någon Bil EL firma ta hem en sådan från yourex, VÄLDIGT mkt billigare. 320 brukar ha generator BOSCH 0 120 485 048, men du har en ganska ny, så jag vet inte, tar du bort luftburken ser du lätt lappen med nr på generatorn. Lycka till. |
|
|
Tackar, jo jag tror det är kolen med. Jag börjar med att byta det.. blir fint det. VH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.