|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Skatten är inte mycket mer än på en E28. En 520 24V är säkert ok att ha, småslö upp till 3000 vav, men helt ok däröver. Bekväma bilar, och drar rätt lite- speciellt på landsväg. Titta noga så den håller rätt motortemp bara, och inte en massa dunkande i chassiet. Stötar kan vara rätt dyra också, fast det gäller inte alla E34.or. Kolla dessa ändå. Lycka till med att hitta rätt bil nu!! |
|
|
Du får väl ta ur förarsätet i en e30 och köra från baksätet ;) Du är ju inte sååå lång, är själv närmare 1 å 90 men kör e30 utan problem. När du sträcker ut handen framåt så ska handleden ligga mot rattens översida då sitter du lagomt långt ifrån. Kan nästan garantera att du inte ens behöver skjuta stolen till bakersta läget för att åstakomma det. |
|
|
Alfatok, det låter bra,kanske ska sikta på en 520, när behöver man hästkrafterna som mest ? jo vid över 3000, tycker jag iaf... soul, jag får plats i en E30, det har jag redan sagt, men alla mina nära o kära har kommenterat om att det ser löjligt ut... jag skrapar huvvet i taket osv.. |
|
|
Jag har en liten fundering till, frågan är om man ska satsa på 525an 12 ventilare eller 520 24, vilket är liksom bäst ur bränslesynpunkt, styrka, osv, |
|
|
Sistnämnda- har ingen kamrem. Drar heller inte mer- trots mer kraft. |
|
|
My mistake. Såg inte 525 vs 520. Ändå, kamkedja är nog att föredra.. |
|
|
Okaii, är det så mycket bättre med kedja så får får jag väl satsa på det då, är vanos nästan ett "krav" idag också ? |
|
|
Nej, men hittar du en med vanos billigt så... Kedja är att föredra, lyssna bara att det inte slamrar/låter från motorns framkant. Om det skulle behövas så kan man byta kamkedjan med lite kompishjälp, iofs handlar detta om en V8 men principen är densamma: Länk Sen håller den 20-30.000 mil till! Bilar med kamrem behöver ny rem varje 4-6000 mil. Mvh |
|
|
Tack schysst knep :D borde la gå å göra åtminstone liknande grej på 6an ? aja det får jag se sen närjag fått köpt bilen :D |
|
|
rob: det var väl ändå att ta i att man behöver man byta kamrem efter 4-6000mil ca 10000mil klarar dom lätt har då kört ca 14000mil innan byte på alla jag haft och inga problem har det varit |
|
|
Hlegonet, jag skulle säga 6-8,000 mil, chansen som blir mkt större därefter är bara dåraktig att ta eftersom en kamrem kostar helvete massa mindre än ventiler/kolvar renovering osv |
|
|
Oops, glömde säga att ajg fått ny tid för min körning, ska köra upp om 8 dagar, inte 1½ månad.. |
|
|
helgonet: M40+M42 har fått förkortad bytesintervall till 4000 mil, M10 tror jag har 6000 mil. Mvh |
|
|
M10 har ingen kamrem, så den behöver inte bytas. Inte heller M42 har någon kamrem. De enda BMW motorer som har kamrem är M20 som har ett bytesintervall på 6000 mil och M40 som har ett bytesintervall på 4000 mil. Givetvis har dieselmotsvarigheterna M21 och M41 samma bytesintervall som deras bensindrivna respektive. Bortsett från dessa motorer har alla andra BMW maskiner kamkedja som inte behöver bytas förrän de börjar skramla. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
ok ok nog om remmar o kedjor :D jag har hittat en 520 24v -92 för 8000:-.. tror jag ska slå till på en sådan då.. verkar ju helt klart bäst :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.