|
|
|
|---|---|
|
Jag har kollat lite i forumet men har inte riktigt hittat rätt svar. Jag letar en Z4 och vill ha möjligheten att sätta på hardtop, men måste bilen vara hardtop-förberedd från fabrik eller kan fästen eftermonteras? Är det någon som vet hur dyrt/krångligt/omöjligt det är att eftermontera? | |
| Har hört att alla svensk sålda Z4 ska vara klara för HT. Men annars ska det gå att eftermontera. Du ser om du har taket nere om den är HT förberedd, i den groppen som ör vid dörren är där en plastbit som ser ut som ett "L" man kan ta loss, där har du fäste till HT. | |
|
Magnus: Så om den plastbiten sitter där så har den förberedelse? Man behöver alltså inte kika under den? //Månsson |
|
|
Månsson: Plastbiten är ett skydd hör att det inte ska komma ner smuts. Förmodar att plastbiten inte sitter där om det inte finn något fäste för HT. Om du vill kan jag ta en bild o skicka till dig om du är osäker på hur det ska se ut... |
|
|
Magnus: Tack, men det behövs ej. Mina föräldrar köpte idag en svensksåld -06 med hardtop :-) //Månsson |
|
|
Trevligt! |
|
|
Tack för svaren. (Var i Berlin förra veckan, tyvärr inte för att köpa bil. Såg förresten inte en enda Z4 - var är dom? Massor av SLK dock.) Vad jag egentligen frågade om var om någon vet hur jobbigt/krångligt/dyrt det blir att eftermontera hardtop på en Z4 utan hardtopförberedelse? Jag letar Z4 (import) och det är ganska många som inte har förberedelse. Jag har tidigare ringt två svenska BMW-handlare och blev såhär i semestertider kopplad än till verkstan, än till reservdelsavdelningen. Vad jag har förstått av era svar och telefonsamtalen är att det ska gå bra att eftermontera. Problemet är att verkstäderna aldrig har gjort det eftersom alla svensksålda har hardtopförberedelse som standard, och det var därför krångligt att få fram pris på både montering och delar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.