|
|
|
|---|---|
|
Jag är mycket lång och har haft problem att hitta en bil där benen får plats, men Z4 har vid en provkörning visat sig vara ganska bra. Jag undrar dock om någon vet om stolsinställningen/benlängden påverkas t ex av: - elektrisk stolsinställning? - sportstolar? - hi-fi högtalarsystem? (i BMW:s prislista står det "högtalare ... bakom stolarna, d v s inget förvaringsutrymme") Inte kan det väl vara så att stolsjusteringen påverkas? | |
|
Högtalarnas galler bakom stolarna ligger jäms med klädseln så de lär inte göra någon skillnad, däremot kan mycket väl valet av stolar göra skillnad. Sportstolarna i en Z4 M Roadster jag fick nöjet att åka i förra helgen gick att skjuta så långt bak att de tog i bågarna. Så en tunnare stol hade gått lite längre bak. Dessutom har ju sportstolarna längre sittdyna vilket kanske är en nackdel för den med långa ben. /Fredrik |
|
|
Även med elstolar kan man skjuta stolarna ända in i bågarna, med lite trixande lär det t.o.m vara möjligt att knäcka nackstöden :O Höll själv på att få hjärtflimmernär jag upptäckte att någon som kört bilen ställt in förarstolen till den milda grad att nackstödet var böjt framåt. Stolen var då fortfarande inte skjuten så långt bak som det var möjligt. |
|
| Tack för svaren! Det verkar alltså som om jag inte behöver vara speciellt orolig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.