|
|
|
|---|---|
|
Har "lite" start problem med mitt turbobygge.. Svårt att förklara hur den låter vid uppstart, därför jag filmade lite ;).. Länk Bränsle tändning är ett Haltech e6k i sammarbete med ett MSD DIS-4 med dubbelspolar.. Den som nite kan se filmen via länk kan jag msn:a filmen samt maila den till! Mvh Uffe | |
| jag är inget proffs eller så! men det låter lixom lite komplöst! | |
| står kammen rätt | |
|
Ja han låter lite komplös.. de är typ 7 - 7.5 i komp.. Kammen står rätt.. men förmodligen rivs toppen, insug och grenrör bort i början av nästa vecka.. för att se så att allt står rätt till! Komp test görs förmodligen imorgon :) Mvh Uffe |
|
| kolla gnista ute på stiftet och att den får soppa från en spridare innan. | |
|
Tyckte att det verkade som att den inte fick någon soppa. Provat med startgas och hört om den tänder? Om den tänder på gas. Prova då att stoppa ner soppa slangen i en pet-flaska och se att bensinen flödar till att börja med. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| Vad tror hunden om saken? | |
|
har ni kollat att alla stift får gnista och att gnistan då kommer på rätt ställe? När det är under 100% kontroll så kopplar ni in bränslet och ökar det tills den tänder igång. /Per |
|
|
Johan_s: Hunden har kommit med många kloka råd men här går han bet. Förövrigt hittade vi ett "litet" fel.. Ventilspelet på insugssidan va åt helvete, skulle justera detta å då räckte inte excenter brickorna till, TROTS att vi har lashcaps, så nu måste jag hitta någon smidig smed som svarvar till några åt mig lite fort.. När vi hade justerat dem fullt ut hade vi ändå ventilspel på 0.5 typ.. :/.. Konstiga är avgas sidan är kanon men inte insug, måste nog sovit när jag slängde ihop skiten.. Mvh uffe |
|
|
Jaha, då har man fixat ventilspelet... å visst nu hostar han lite till, men startar han då.. nee-e du.. funderar på att ge mig ut å försöka dra igång den, så man får lite mer varv på han.. Sen efter några uppstarts försök så är insuget varmt som tusan! Mhv Uffe |
|
| prova med å ändra tändningen... | |
|
Ja, men frågan är ju vad man ska ändra... inget hajj på haltech alls.. Har prövat allt möjligt på triggerangel men bäst blev de på 75(där de "ska" vara).. Har ju ingen fördelare att vrida på heller nu när jag har DIS-4:at.. Ska idag pröva att byta tändkablar... Biltemas RÄJSING sitter ju på nu, kanske att de störningar å skit mellan kablarna? Därför ska jag byta till MSD kablar nu.. Mvh uffe |
|
| Har du rätt inställningar vad det gäller soppa och tändning samt vad kör du på för mapp? | |
| Har du rätt inställningar vad det gäller soppa och tändning samt vad kör du på för mapp? | |
|
Visade sig vara krökta ventiler som var bovven i dramat ;).. Hade inte så mycket i komp kan jag meddela.. Har nu monterat isär allt och väntar på de nya att anlända. undertiden luskar jag lite på hur jag ska göra urtag i kolvaran smidigast.. utan att plocka ur dem.. Mvh Uffe |
|
|
Aj aj aj det lät inte bra , men att göra urtag i kolvarna utan att ha dem löst är väl inte så lätt såvida du inte har en maskin som kan fästas på mblocket.... de får ju inte bli för tunna heller.... Synd att du inte fick igång han men du kanske lägger ut en film när du har väckt monstret till liv..... Mvh Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.