|
|
|
|---|---|
|
Hej, givetvis under värsta semesterveckan (varmaste) så börjar klimatanläggningen i min 320 (e46) -01'a att strula. Den indikerar att den blåser ut max, men luft (kyld/okyld) kommer ut. Den började att strula för några dagar sedan med att kyla/luft slutade komma titt som tätt och idag så kommer det bara luft sporadiskt med långa intervall däremellan. Stänger jag av "snöflingan" så strömmar det ingen okyld luft heller utan den beter sig likadant oavsett om jag har ACn på eller ej. Mycket märkligt beteende.. Så det verkar ju inte ha med ACn att göra iom att luft kommer inte ändå från utblåsen. Fläktning i värsta sommaren sker mha rutorna nere... :-( Finns det någon som har en idé om vad det kan tänkas vara för fel?? mvh Peter | |
| En möjlighet är att motståndet till fläkten gett upp. Jag har just bytt mitt (01 med mauell AC) eftersom fläktvarvtalet gick upp och ner utan att det gick att kontrollera. Det går att byta själv om man vill, se mekartipsen. | |
|
Det ar helt sakert flaktmotstandet. Jag har bytt 2 pa min hittills, da med samma symtom. Det sitter pa hoger sida, till vanster innanfor handskfacket och tar cirka 1 timme att byta. Motstandet kostar cirka 700:- pa BMW... Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tackar för tipset - det var klockrent. Jag bytte just och efter lite meck så fick jag det på plats och nu funkar det som det ska. 740kr inkl moms på BMW gick komponenten på.. överkomligt i sommarhettan :-) Tack igen! |
|
| Det verkar dålig kvalité på fläktmotståndet, jag har ägt en A4 96 i sju år och jag har aldrig haft nåt problem med klimatanläggningen eller fläktmotståndet. jag tycker det skulle gått på garantin, vissa märken som japanska bilar har 10 års garanti på elektroniken. vi borde klaga mer på BMW för att vi har ofta sånna problem på nya bilar. En bil som kostar 350 000+ skulle det vara bättre kvalité och problemen skulle bli åtgärdade på garantin? MVH Alex | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.