|
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla! Jag är ny här så ursäktar mig om detta tagits upp tidigare men hittade inget på sökfunktionen! Nu är det så här att min färddator eller vad det kallas (den som sitter i instrumentpanelen) verkar lite allmänt virrig, Först när jag startar bilen måste jag varva upp den till ca 4-5000rpm för att tankmätare, tempmätare och färddatorn ska gå igång. Sen så kommer det lite fel då och då som försvinner lika fort igen, av någon anledning. Även att den sparar inte typ tripp-sträckan osv. Jag känner att detta är väldigt störande. Vad kan vara felet? PS. Även "Check Engine" lampan lyser ibland en kort stund men försvinner sen igen. Tacksam för hjälp! /Jimmy | |
|
En liten uppdatering! Har dragit en liten slutsats nu. Att när jag får riktigt lite bensin i bilen lyser Check Engine lampan. För varje gång jag tankat har den slutat lysa. |
|
|
Idag när jag körde till jobbet så tändes Check Engine lampan igen. Denna gången med halv tank. Så det verkar inte ha någonting med bensinen att göra. Ska kanske tillägas att jag har en E34.. |
|
| Är det ingen som har någon aning? | |
sjmalmo |
jodå...dina kondensatorer på baksidan av ditt mätarhus...lämna till en radionisse så fixar han det för en hundring... |
|
Okej! Tack så mycket! En fråga, om jag nu får detta fixas, vilka problem löses då? |
|
sjmalmo |
alla problem du har beskrivit bör lösas...var bor du??känner en en kille nere hos mej som är mkt duktig..(Malmö) |
|
Jag bor i Hörby (Mitt i skåne). Men jag är i malmö varje dag, jobbar där. |
|
sjmalmo |
kalas....lämna mätarhuset till mej så ska jag hjälpa dej....inget annat du behöver hjälp med...har mkt el prylar över... |
| Inte för att vara så men är det inte rätt dumt att ge iväg sitt mätarhus? :P | |
| Någon som vet någon som fixar problemet medans man väntar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.