|
|
|
|---|---|
|
Har ett par volvospridare, se ovan. Skulle de passa bra till 0,5 bar. Vad flödar m3 3.0 vid ca 4 bar? Har de oxå. | |
|
Vet att M3 flödar 240 vid 3bar, vad vid 4bar då? 831 spridarna från volvo flödar 334 vid 3,8bar. |
|
|
är det inte m3 e36 som flödar 380cc vid 3bar? Hur mycket de flödar kan man tydligen räkna om grovt: 20%tryckökning 10%bränslleökning inom rimliga intervall. Länk |
|
|
Enligt boschtabell flödar M3 3.0 240cc vid 3bar 0280150701 |
|
|
Svårt att avgöra vilka jag ska använda. |
|
|
Det får bli M3 3,0. Får köra dem med 4 bars tryck så borde det räcka till 0,5 bar i laddtryck, eller vad tror ni? |
|
|
M3 spridarna funkar nog klockrent till 0.5 bar, om du inte ska köra E85. |
|
|
Blir vanlig soppa, typ98 eller v-power. |
|
|
Tack för mailet förresten, butcher. Fick de bruna inte täta, den lilla plastringen under o-ringen saknas så jag tror att spridaren kommer för långt ner. Går det att fixa? Om jag ska göra mig av med dem så vill jag ju ej lura ngn... |
|
|
M3 spridarna flödar 277,12 cc vid 4 bars bränsletryck. Använd följande formel för uträkning av flöde/tryck. √(x/y) * z √ ="Roten ur" Såg lite mysko ut tecknet :) x=önskade trycket y=ursprungliga trycket z=ursprungliga flödet |
|
|
Tack. De verkar flöda ganska lite för att sitta på 286 hk M3, de kör ju bara med 3bar original. |
|
|
Är inte bränsletrycket 3,8 bar orginal på S50B30 ? Kanske jag som har blandat ihop det. |
|
|
Har inte fått alla delar till btr:n än, så kommer o köra med 3 bar, vågar jag ladda på ngt ändå? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.