AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.072

Startar inte ibland - startmotor går, varningslampor lyser

Ju
3
Jungan
318i -01
Hej, någon som vet vad detta kan vara för fel? (E46 318i -01)

Hände första gången för ett halvår sedan, jag stängde av bilen och skulle sedan starta den igen; alla varningslampor i instrumentpanelen lös och nålen på hastighetsmätaren gick upp och ner flera gånger (trots att bilen stod still...), startmotorn gick runt men bilen "tände" ej.

Försökte igen ett par timmar senare och då startade bilen. Fick tipset att det kunde vara batteriet (elsystemet flippar ur vid låg spänning) och bytte detta. Sedan dess har den fungerat men igår krånglade den igen.

När man slår på tändningen slocknar aldrig varingslampan för motorn och för antisladd systemet, nålen på hastighetsmätaren rör sig ibland upp och ner. Startmotorn går runt men bilen startar inte. Några timmar senare startar bilen igen (den går dock inte på alla cylindrar i början men efter en kort stund går den normalt) Inga varningslampor lyser.

Har svårt att tro att batteriet skall vara kasst efter bara ett halvår. Någon som vet vad det kan vara eller är det bara att lämna in på felsökning?
ge
60
georgios77
328c e-46-99
Et kompis hade nästan sama problem med en 325.Prova at göra reset på larmen och billen.kolla okså om minus kabel siter bra.
Ju
3
Jungan
318i -01
Värt att prova - hur resettar jag larmet ? (BMW original larm)
ge
60
georgios77
328c e-46-99
Vet inte precis.Tror at first set nyckel på första skala och de finns et knap under raten nonstans. Truck 30 sec eller tils de händer not.Jag mins inte exact.
R
209
R
X5 3.0 IA E53 - 00
318 Sedan E46 -98
318 Sedan E46 -02
318 Sedan E46 -02
320D E90 -06
Lyfter tråden - har en 318i -98 med samma symtom och misstänker kamaxrlgivaren. Hur löste du ditt problem Jungan?
Visa användare
138
Skänebo
M5 -00
320 Touring -00
Hade detta problem i somras..
På min va de dax att byta bensinpumpen.

"Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.