|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta batterier i min nyckel och gjorde samtidigt rent i nyckeln,överambitiöst kanske??då jag såg en liten lapp i nyckeln som sa att man inte skulle ta längre tid på sig än en minut för batteri bytet,hade väl gått en kvart då!! nu startar givetvis inte bilen med den nyckeln men det går att sätta på tändning och låsa m.m måste jag koda om nyckeln nu för en massa onödiga pengar,bilen startar ju med de andra nycklarna (plastnyckeln). Hörde någonstans att det skulle kosta 800:-för omkodning!! Det blir en dyr nyckelrengöring :)) Lev nu | |
|
Länk kolla här //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Tack för det snabba svaret dhjinn! det var jag som var dåligt påläst när det gällde nyckelinitiering:( Lev nu |
|
|
Blir inte klok på detta,det funkar inte med nyckelinitieringen i alla fall,kan låsa upp dörrar,skuffen,slå på tändning,öppna rutor och taklucka med min nyckel(tre knappar)men han vill inte starta med den nyckeln utan bara med reservnyckeln som inte har några knappar samt med plastnyckeln.Har initierat nyckeln efter konstens alla regler ,det måste vara startspärren som slår till eller gör jag något fel,förmodligen så gör jag väl det :) har tittat i instr.boken och på micke olssons hemsida,Tacksam för tips Lev nu |
|
|
Kolla in den här länken. Länk //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
| Tack dhjinn för länken men det funkar inte ändå,får väl fortsätta starta med plastnyckeln ett tag till innan man kontaktar bmw.Ingen annan där ute som har något beprövat knep ?? | |
|
När du öppnade nyckeln kan den lilla glaskulan ramlat ur kanske? initiering o dyligt har väl bara med upplåsning/låsning av dörrar -eller har jag fel? |
|
| Om du menar en glaskula som syns utanpå nyckeln så är det inte en sådan nyckel jag har,det sitter en liten lysdiod inne i nyckeln.Har också fått för mig att nyckelinitiering bara rör låsning och öppning av dörrar,taklucka och skuff.det måste vara någon form av startspärr som slår till på just den nyckeln,får väl ringa bmw! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.