|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, någon som har ett elschema (så komplett som möjligt) till e399 (specifikt 540 touring -98) Jag har kollat på de ryska siterna, och carsoft har inga till e39 (vad jag kan se) och autolib verkar vara nere... Jag behöver fixa en taklucka som inte vill stänga sig, och en bensinvärmare som vägrar starta ( i vintras, då ;-) ). | |
|
Du har mail... Hoppas det är till hjälp. |
|
|
Här kan du köpa WDS för 200 spänn. Länk /Anders |
|
|
Hej ! Jag skulle vilja hanen el schema till en 520itouring av-95.taksam för alla tips.MVH kamsal |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är ganska ofta tyvärr kretskortet som går sönder och det finns inte som reservdel till märkesanpassade webasto enbart till eftermonterade ej märkesanpassade aggregat. DIS säger typ att pumpen inte fungerar eller liknande felkod. Funktionsbeskrivning och förbindelseschema finns i WDS till viss del. MB som ex.har subitionerat sina originalmonterade Webastovärmare till ca 3000 kr för ett nytt aggregat pga den sitter illa till och funktionen är dålig dvs samma feltyp som BMW får. Takluckan är har jag för mig en viss procedur med knapptryckningar körningar fram o tillbaka för att få till rätt funktion och gränslägen mm. ///MVH Hasso Länk |
|
Här är lite info om E34, visserligen 525 men det mesta stämmer med 520 också. Länk FP |
|
|
Hasso: Tack för tipsen med luckan och värmaren Jag har schemat för luckan nu och väntar på bentleymanualerna från Amazon... Jag gissade på att det var någon ändlägesbrytare som var trasig, men det verkar inte som om det finns några på luckan. Motorn drar om jag försöker "öppna" luckan, eller om jag trycker på "vädring" igen. Det kan faktiskt vara att det går mekaniskt trögt i stället för ett rent elfel som jag antog från början. Skall kolla vidare... |
|
|
Hej Folke! Tack för tipset det hjälpte mig på traven. MVH kamsal |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.