|
|
|
|---|---|
|
Det ör inte mycket aktivitet på Importforumet så jag skriver frågan här istället... Jag är på gång att importera en E36 cab...har hittat några prisvärda exemplar. Ska jag köpa en 320 eller 328? Nåt speciellt man ska man tänka på när man köper en cab? Hur mycket kan man pruta privat resp. hos en handlare? Måste nycklarna kodas om? Tänkte då även passa på att köpa fälgar och däck där också. Nån som vet var man hittar billiga fälgar i tyskland? Typ schnitzer-bbs-oz-kopior m.m.... Typ en affär i norra tyskland? | |
|
hallo!! köp en 328 du. det skulle jag göra om jag hade pengar. det andra har jag tyvärr ingen aning om. lycka till iaf! mvh mange |
|
Mangemannen |
328 är ett bra val tro mig. |
|
Fösäkringsbolagen kräver att du kodar om nycklarna och att du har ett godkänt larm och att du dessutom etsar in regnr i rutorna. Mvh Ricke |
|
|
Hmmm..kraven när jag importerade min i sep-00 var larm med immobilizer, regnr på rutorna samt att jag var tvungen att visa upp bilen på Folksams besiktningsstation. Dock krävdes ingen omkodning av nycklarna. www.malte-racing.com |
|
|
Enda kravet som Folksam hade när jag importerade i sep -01 var att visa upp den. Ingen märkning av rutor, inget larm, ingen omkodning. Mvh /Janne |
|
| Trygg-Hansa krävde endast omkodning av immo innan de kommer och besiktar bilen. Fick en riktigt anständig premie på helförs också i centrala Gbg. Bilen är en nyligen importerad 320 cab. | |
|
Alltså måste säga, att ja har varken larm eller märkta rutor å förskärings bolaget har inte ens nämt de.... Å de är alltså Folksam... Å bilen är hel försäkrad å ja betalar 5200/år..... |
|
|
Team Extreme: 320an är lite för svag tycker jag, satsa på 328an eller en 325:a. Vilken försäkring skall du ha? För Folksam kräver inte omkodade nycklar osv. Var väldigt noga med Serviceboken och att den är orginal (alla sidor) sant alla nycklar. Testa all elektronik, kolla så att bilen inte är krockad/motorbyte osv. Länk |
|
| Sebbiis - det var två år sen "Team Extreme" funderade på att importera, så vi får väl hoppas att han hittat sin bil vid det här laget. :D | |
|
Oj då, de var ju ett tags sen de... Hehe gammalt inlägg med andra ord.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.