AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
830

Ovanligt bra bilsommar, eller hur?

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det är kul att det finns så många som tjänar grova pengar och att de väljer att lägga åtminstone en del på roliga bilar. I sommar har jag sett bla M5 E60, Aston Martin DB9 Volante, Maserati Quattroporte, 645Ci, en hoper Ferraris och Porschar. Några mil härifrån bor en som har en Ferrari Enzo OCH en F50...

Småpotatis tänker kanske storstadsborna men då ska ni veta att jag bor och rör mig mest i mörkaste Småland :) Den här sommaren har det varit ovanligt många tjusiga kärror ute på vägarna, tycker jag.

Är det fler som tycker att det här är en ovanligt bra sommar?

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
os
6
ostanfors
540 IA -97
Var nere i Zurich i helgen. Satt på uteservering och under en timmes tid passerade Ferrari 360 (2st), Ferrari 430 Spider, Testarossa, 348 GTO. BMW lyste med sin frånvaro dock. Hursomhelst, rekommenderas!

//Nisse

Torsten har sin F50 i bohuslän och sin Enzo i småland. :-D

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
I sommar har den varit i Småland (skitig som tusan)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
I mörkaste småland finns enligt min erfarenhet en väldigt hög koncentration av exklusiva bilar. Värnamo, Gnosjö, Anderstorp, Hillerstorp verkar krylla av "roliga" bilar. Min fru är från Värnamo så varje gång man är där ser man alltid något ql tycker jag. Det man garanterat ser dock är tokhottade bilar av alla de olika slag typ Calibra, e36, saab, volvo etc.

Här på Kalkatraz är vi bortskämda med hela horder av Ferrari, Porsche, Hummer och annat "skrot" i var och varannat gathörn så här års. På vintern får man vara glad om man ser en M5 E39. :D
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Enzo:n mötte jag när jag körde Väg 25(?) till Kalmar för ett par veckor sen. Najjjjs =)

// M.v.h. Daniel
Finns klart fler fina bilar i mörka Småland än på Västkusten iallafall, om man inte räknar med tennisveckan i Båstad förståss. Den enda Lamborghini Gallardo jag sett live var just i Värnamo.

Ibland kan man möta herr Gessle som är ute och luftar sina italienska fullblod, men det är inte särskilt ofta.

De som har riktigt gott om pengar här i Laholm, verkar köpa MB. Rullar bland annat 2 st CLS vilket ju är en mycket vacker bil, men någon sportbil är det ju inte. Några Porschar finns, men de luftas inte allt för ofta.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.