AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.264

Varför fick jag motorstopp?

Th
3
The Poet
518i -94
Kommer hem och ska svänga in på uppfarten. Plötsligt ingen servo. Inser att bilen har stannat. Rullar sista biten och parkerar. Försöker starta men det går inte. (Ja, jag har bensin och nytt batteri.) När jag vrider om nyckeln hör man att det snurrar men det tänder aldrig. Skulle behöva lite tips innan jag bogserar den till en verkstad.

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
något med bränsle eller tändning, tex bränslepump. Har du kollat alla säkringar?
Th
3
The Poet
518i -94
Säkringarna är ok. Bränslepump och liknande, det behöver alltså inte vara något jobbigt som elfel som kommer ta en evighet att hitta?

byte bränslefilter kanske pga dåligt flöde?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Skruva ut ett av tändstiften och jorda det mot motorn akta dej för att hålla direkt i tändhatten finns risk att få sig en hurring, utan tryck den mot jord med nåt som inte leder ström.Be sedan en vän dra på starten se om du får gnista på stiftet. Lokalisera även att bräslepumpen surrar till vid nyckelpåslag.

mvh
mi
447
min528
525tds Touring -93
om det blir gnista och om bränslepumpen går så kan du kolla jordpunkten till spridarna, det var orsaken att min 528 e28 jag hade inte ville gå förrut
518 94 har väl M40 spisen med kamrem som skall bytas vart 4000 mil? Möjligen har remmen gått... BMW bytte motor till M43 någon gång 94-95. Så om du har den "nya" motorn med kedja så är det inte det som felar...

Sterio vulgaris
Th
3
The Poet
518i -94
Pumpen funkar. Bränslefiltret bytte ja nu när jag ändå höll på att "skruva". Tändstiften får gnista, men är helt torra.

"..så kan du kolla jordpunkten till spridarna.." Hur gör man det?

Om remmen gått och det är det jag har, borde man höra det?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.