AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.206

"Segstartad" bil

sn
7
snatch
525i -88
Hej!

Min BMW 525i har ett litet problem, inget särskilt jobbigt problem men fortfarande ett problem :D

Det är så att varje gång bilen stått en stund så tar det ungefär 4 sekunder innan bilen drar igång, startmotorn är inte trött eller så utan bilen gör alltid såhär, och när man kört den stannar och startat så går den igång på direkten.

Jag bytte nyligen bensinfilter då förra ägaren sa att det var dags, men när man startat den då den är segstartad så luktar det lite bensin, vad kan problemet ligga i?
Visa användare
586
wdac
325i -05
läcker vid filter kanske? resultat kan vara dåligt med soppa = segstartad.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ja är bilen också svårstartad när den är kall så är det något fel med bensin tillförseln. Börja med att kolla rotor, fördelarlock och tändkablar. Kolla också efter läckage i / runt insuget. Jag har också en 525 med samma motor som du och har haft problemet i 6 år nu utan att komma till rätta med det =( Det enda jag inte testat är att skifta Motronicen aka Databoxen till en annan.
su
174
super-dan
116i - 06
Ett hyfsat vanligt fel på m20 motorerna när man har kollat allt annat är vevaxelgivaren tillsammans med ev.skevt/skadat svänghjul. Om något av detta är defekt kan bilen bli svårstartad, plötsligt stanna och vägra starta för att 1 dag senare kanske starta utan problem...
Det sitter slitna spridare, då blir e34:orna sådär...
la
132
larpan
m535i -85
samma på min m535, kanske samma problem?
Pe
130
Peteess
520i -88
Finns en teori om att om man sätter en tryckventil på bränsledningen vid tankarmaturen så behåller man trycket i systemet. Ventilen som sitter i 750 lär passa.
je
211
jensa78
523i -97
kolla även batteriet!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.