|
|
|
|---|---|
| Min oljetryckslampa lyser ibland orange i ca 5 sekunder efter start. Har kollat oljenivån och den är ok. Vad beror detta på? Lyser lampan konstant om oljenivån är för låg? | |
|
Det tar några sekunder att få upp oljetrycket, den ska ju upp från tråget liksom... Ja, lampan lyser konstant om oljetrycket blir för dåligt (då är det kris !!). Mvh Anders S. |
|
| 5 sekunder? Är inte det lite väl lång tid? På min är det frågan om 1 sek. Men jag vet inte. Det kanske är helt normalt. | |
|
För att beskriva symptomet mer exakt: När startnyckeln vrids om lyser oljelampan rött för en kort stund, sedan slocknar den. När motorn gått ca 2 sekunder tänds oljelampan med orange sken (varning för låg oljenivå) och är sedan tänd i ca 5 sekunder innan den slocknar igen. Oljenivån ligger på fullt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Står din bil parkerad på horisontellt underlag??. MVH Hasso |
| Jepp. | |
|
Detta är ett välkänt givarfel på e46orna. Den varnar inte för lågt olje tryck, den gula lampan varnar för låg oljenivå. Hade samma fenomen på min, om givaren byts så försvinner problemet. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.