|
|
|
|---|---|
|
Jaha då var det min tur... Gick ut i morse och skulle starta bilen. Då ser jag att vindrutettorkarna står halvägs upp på rutan. Kollar genast låsen på båda sidor, ser ok ut. Tittar in i bilen och ser att alla knoppar i dörrarna är uppe, VA FAN! Fattar vad som hänt och tänker på att inte kludda med mina fingrar överallt. Öppnar och ser att tändningslåset är sönder, fast sitter kvar... Tändningen är på och förmodligen har tjuven sett att man måste slå in en kod varvid han/hon/dem brutit!!! loss halva färddatorn. Konstigt nog begriper jag inte hur fan de har kommit in i bilen som var deadlock-låst? Och utan att larmet har gått. Som tur var hade jag aktiverat koden (som alltid) och det är väl enda anledningen till att bilen står kvar. Nu är den låst igen och utan batterier, försök sno den nu! Blir så trött på alla dessa jävla pundare, och våra kära politiker som tycker att dem också är människor. De är inte bättre än skiten under mina skor. I dagsläget om någon biltjuv tas på bar gärning sas, tas de till station för förhör mm för att sedan släppas i väntan på ev. rättegång med buss/taxipengar på fickan för att de inte ska sno en bil till på vägen hem....! Ta ut dem i skogen och ett par välriktade polisbatongslag senare så får de försöka stjäla permobiler från sin rullstol reten av sina sketna liv! Aaaaaaaaarrrrrrgggggghhhhhh!!!!!!!!!!!!!! | |
|
Joo. Men fattar ändå inte hur f*n de fick upp central-låset? Det finns inga brytmärken i dörren eller rutlisten. Och nu kan ju inte jag stjäla bilar, men jag vet ju hur själva mekanismen fungerar och det ter ju sig omöjligt att utan våld forcera dörren när bilen är låst med deadlockfunktionen... Lyckades åtminstone tjöta mig till en hyffsad försäkring innan, alltid något... |
|
|
Men man kan ju förstås vara glad för att dom inte pajat dörrarna, så du slipper omlackering. Kan det vara så att vissa människor har någon universal fjärrkontroll som kan låsa upp alla BMW? eller så är låsen så slitna att dom går att låsa upp med en glasspinne? Jag trodde inte E32 var intressanta att sno, men man kanske skall lära sig hur code funktionen fungerar, har aldrig använt den... Men jag har ett fjärrstyrt larm som jag tänkte sätta i, det borde kanske monteras i på dom sista semesterdagarna. /Mats J |
|
Paap Reeder |
... dom har helt enkelt vridit tillbaka dead-locket med en smal skruvmejsel. Då går även larmet av ... i a f på min. Är säker på att det är skador på dörrens insida. Fungerar låsen? ... i s f stämmer inte min teori. Tändlåset är värre. MVH /// Paap R |
|
Det har hänt på vårran gamla e32a osså. hon/han hade kommit in i bilen utan att paja låset samt larmet gick inte igång. dock skulle dom på stereon men har antaglien blivit störda av nån / eller förstod att den var riktigt KASS ( fick limma fast fronten på stereon ) men dagen efter hade dom gått ner en gata å pajat dörren på en dodge voyager å snott 1dag gammal stereo :) samt gjort inbrott i nån bil ti. sjukt. inga märken lr nåt. bara att nyckeln var lite trög att få i dom 2-3 första gångerna. |
|
|
Mats J: Nej, det är inga yttre skador alls, tur i oturen. trodde inte heller E32 var särskilt intressanta. Kanske är bra som murbräcka? Låsen är inte särskilt slitna. Använd alltid Code, världens billigaste försäkring! Paap: Det kanske är så? Har inte lyft av dörrsidan, jobbar än.... Tändningen var på när jag gick ut till bilen, hoppas inte torkarmotorn brännt, det luktade inte mumma. Snälla snälla säkring fungera! |
|
|
Tragiskt att man inte ska få ha sina egenhändigt inköpta saker i fred! Jag kör dubbla rattkryckor på min. Men jag är rädd att det inte hjälper om de verkligen vill ha bilen. CODE-funktionen funkar på E30:in. Men den verkar vara urkopplad på E32:an. Nån som vet hur/varför?? ... och vad man gör för att få den i funktion igen. mvh |
|
|
Tyvärr är E32 mycket stöldbegärliga. De kan tyckas märkligt, men ofta används dom som stjäls inom kriminell verksamhet, alternativt ett fint ex slaktas pa fälgar, inredning mm. De är ingen slump att försäkringspremierna är som dom är, de kan jag lova. De har stulits massor med E32 i Gbg de senaste 3 aren, hade själv aldrig vagat parkera ett fint ex. i Gbg utan extra larm/startsparr/rattkrycka mm. Tyvärr är lasen mycket enkla att focera, och org. larmet och deadlockfunktionen är inte värt ett skvatt. Konstruktionen är undermalig, och de verkar slöddret ha lärt sig. Rekomenderar E32-ägare som är rädd om sina bilar att montera ett riktigt eftermarknadslarm, med immoblizer, de hade jag gjort iaf. BMW CS #5139 |
|
|
Hmm. Ja detta är ju en riktig "keeper" för mig, som jag troligtvis kommer att äga i måååånga år framöver. Så efter att det lokala BMW har monterat nya lås får jag väl se mig om efter ett duktigt bra larm. Någon som kan rekommendera ett riktigt bra och prisvärt larm, gärna med sms/ringfunktion och var man kan få det monterat i närheten av Göteborg, Borås eller Varberg? Trodde faktiskt i min enfald att E32 skulle vara lika kalla för de kriminella som de är på begagnatmarknaden. Har vid två tidigare tillfällen haft inbrottsförsök, fast då har de inte ens kommit in i bilen så (dumt av mig) trodde jag faktiskt att grejerna var ganska bra original... Men code funktionen gör ju att tom den bästa tjuven får jobba ordentligt... |
|
|
Iwarsson: Fyyy Faaan!!! Säger jag bara! Jag lider verkligen med Dig...ja, Du vet ju vad som hänt mina E32:or.... :-( Det verkar som om de fortfarande utstrålar "brat-stjärnglans"...av ngn. outgrundlig anledning...Skaffa ett Carguard T70S (eller C, eller vad det nu heter..), så kan tjuven hälsa hem... ;-)...Hoppas verkligen att inget mer blev skadat. Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tack för omtanken! Kollade på just Carguard T70 (hmm, just det vad det nu hette???) och Defa idag. Något av dem blir det. Med sms-tjänst och gps om det nu skulle bli så. Kanske jag får hälsa på i finkan om jag kommer på någon i full färd... Tänkte lämna in bilen hos LT-mobilteknik Länk så fort jag kan. Hoppas de är duktiga. Kanske någon som kan rekommendera dem eller någon annan firma? Jaja, humöret har stabiliserat sig och det är väl som vanligt bara att bita i det sura... ;) |
|
|
Ja, det låter bra! Jag har nära en nära vän som kör en maxutrustad, i nyskick befinnandes, M5E28! (underbar vagn, måste jag säga...mums:-) o han blev så nojjig att han spenderade 10K på en maxinstallation av just ett Carguard T70, så nu kan han följa bilens väl o ve via både dator o mobil. Han är numer något lugnare tillmods ;-) Jag har ju ett fungerande 80-tals Touchguard på min E23:a, samt aktiverad "codesperre"...o huruvida det är bra, låter jag vara osagt, men entusiastförsäkringen gäller iaf... I övrigt är det som Du säger...man får bita i det sura...o det är fan inte kul. I mitt fall var "barkbrödsgränsen" nära förestående, med tanke på alla stålar jag var tvungen att pumpa in i 740-helvetet pga. idioter, som jag skulle vilja skicka till Guantanamo... (saknar dock biltypen...) Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.