|
|
|
|---|---|
|
Har nyss satt på 4 nya däck på mina 17" och det blev katastrof.. fälgarna är orunda och hela bilen skakar mellan 80-140. Är det länt att få fälgfixarna till att rätta till det eller är det för kostsamt? Går ju inte sälja dom som dom är i vilket fall.. om intenån vill köra folkrace med dom. Slänga dom känns inte kul heller. bild: Länk | |
|
...Några funderingar bara!? Upptäcktes de ovala fälgarna redan vid däckpåläggningen...? ...om fälgarna är så pass ovala så borde väl balanseringen av däcken bli lite knepig!? ...och förmodligen är väl inte alla fälgar ovala...!?...låter lite väl extremt att alla fälgarna skulle vara felaktiga!? ...om nu inte de har suttit på någon bil som försökte slå världsrekord i hoppa längst med bilen... =p Kan det inte vara någon centreringsring eller liknande som saknas....? ...för övrigt så tror jag att det enda raka är att köpa en ny fälg om den har blivit skadad...om man nu inte kan åtgärda problemet själv på någe vis...??? För tid är juh pengar så fort någon annan skall fixa saker åt en! ...och prislappen för en lagad fälg blir nog lika dyr som en ny...om det nu ens är möjligt att laga fälgen till 100% Hoppas du finner en billig och smidig väg ur dina problem... =) Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
Det går att svarva ovala fälgar! Hör med en närliggande mekanisk verkstad eller dylikt, bör inte kosta allt för många hundringar per fälg. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Om det är orginalfälgar (som det ser ut att vara), så skulle jag ha svårt att tänka mig att dom är ovala. Men det är väl kopior? Sterio vulgaris |
|
|
ja att som va ovala märktes vid balanseringen.. och ja, det blev en konstig balansering..men kunde inte körapå skivorna hem. Det är INTE nån centrering som fattas. Svarva fälgar låter som ett riktigt hobbymek.. tänk dig själv att svarva bort kanske 3mm från ena sidan på fälgen..och räkna ut vad den massan väger..som man just tagit bort. Har de inte hoppat förr så..... Org eller inte..alla fälgar kan bli ovala , fråga mig inte vad klåparen gjort med dom innan mig. Ajja..blir väll återvinningen.. för fälgfixarna svarar inte på mail |
|
|
Men det finns ju många ställen som fixar fälgar.... Här är ett som jag googlade fram i ett naffs: Länk Det verkar billigare än att köpa nya iallafall. Om du inte letar efter en ursäkt förstås ;-) (att köpa nya). PeterB Länk |
|
| Länk och här Länk | |
|
Jag lämnade in fälgarna här i jönköping för att dom ovala! Dan därpå fick jag dem tillbaka med mycket bra resultat! Och priset var bra! Så maila till mig om du vill få hjälp med dessa! Dom finns här i jönköping och fälgen kör dom i riktnings maskin till skillnad från andra som slår dom runda med släga! MvH Bmw 4-ever |
|
| nån som vill köpa billigt?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.