|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Glöm ej att S60 kommer i ny tappning snart ochså om jag minns rätt, angående värdefall annars håller jag med om att en R är nog mer speciell/udda än 330-E46. Men en E90 med all ny teknik/motorer och superbra chassi slår den nog på fingrarna. Svårt val men kul! Mpower |
|
| Om du ändå är uppe i 300 lök så skulle jag helt klart vänta någon månad och köpa en e90 330, ex denna: Länk | |
|
Kul värdetapp där... 190 000:- på 1500 mil :-/ Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
127 kr/per mil endast i värdetapp.... Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Troligtvis fick väl ägaren lite rabbat, men det blev nog ingen liten milkostnad ändå. För ca 120:- milen borde man väl kunna åka bättre än 330 annars. :-) Fast det kostar att åka nya bilar... /chni |
|
| tjena jag skulle nog slå till på 330in !=) mycket kul å rolig bil å köra ! jag har mycket kul med den bilen !=) äger ju en själv så!!! å jag har piskat en volvo s60r med min..men tror inte han kunde köra eller så va de hans väghållning som inte hängde med ! | |
|
Du har piskat en S60R med fyra luftfyllda däck, startad motor och bensin i tanken med en 330 touring? Det är bara att gratulera! Jag har ännu inte hamnat efter någon BMW som jag kört mot (M-modeller borträknade) med min S60T5. -- fjalar |
|
| lätt en s60 r. | |
| Köp den du vill ha, så enkelt är det. Prestanda och bruksighet kontra sofistikation och exklusivitet. Vilken som är vilken får du räkna ut själv. ;) Men ärligt talat det förnuftiga valet mellan dessa bilar finns inte, det är en ekonomisk mardröm vilken som. Då är det lika bra att välja en M3 eller en S4 om det är vad du egentligen ville ha... ;) | |
Hawar |
Jag provkörde S60R:en idag , vilken bil.. Jag har hade ändå väldigt höga förväntningar. Kvalitetskänslan var väldigt bra och påminde om BMWs helläderinredningar. Jag har lagt ett bud nu så vi får se om han accepterar. Återkommer, vill tacka för alla era åsikter och funderingar. Jag kommer aldrig att lämna det här forumet, det är ett som är säkert i allafall. |
Gemini__ |
Kul om du köper R:en, de är riktigt fina. Du blir nog mycket nöjd med den. Mvh: Thomas |
| Tänk på att det snart kommer en ny generation S60 vilket innebär att den utgående modellen rasar rejält i värde... | |
Hawar |
Jag känner till att en ny S60 kommer.. men det lär dröja innan det kommer en ny R version. Jag vill leva i nuet, det kommer alltid vara så, är det inte en ny modell, så e facelift m m . Det slutar med att man aldrig vågar slå till. |
|
Rätt inställning! Lycka till med Volvon (om det nu blir köp) och välkommen åter... ;) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Valet är helt klart svårt. jag brukar låna svärfars toktrimmade, sänkta s60R. Gissar på ca 450 hk. På + sidan är när turbon börjar ladda och en fantastisk detaljkänsla i inredningen. På - sidan så känns bilen väldigt framhjulsdriven. och så ser den ju nästa ut som vilken volvo som hellst. Men jag skulle inte heller köpt e46:a för så mycket pengar. Den börjar också se lite "gammal" ut. Jag hade väntat på ett fint ex av e90. Personligen hade jag valt en 330d med M-paket. gjorde en snabb sökning på mobile och hittade en svart 330d för 34.ooo Euro 2.400 mil med M-paket och allt.. Lycka till med ditt angenäma problem! |
|
|
Om det blir en "R" så är ett måste att lämna in den för byte av avgassystem och programvara. Förutom 50-60 hästar skapar Volvofemman rätt härliga puffar/smällar vid gasuppsläpp. Tyvärr når man inte M3 e46 eller M5 e39 prestanda men man borde ligga i M3 3.2 kaliber iaf. Flåklypa |
|
| En lätt beggad Alfa 156 GTA.Då får du mycket bil för pengarna. | |
| Flåklypa: puffarna försvann när jag bytte till V-Power.. :) | |
|
S60 eller E46, svårt val? Ni måste skämta? Hur kul är en volvo på skalan... Min bil: Länk |
|
Diva |
Tycker mer det handlar om vad du vill ha för motor. En tubo motor eller en utan? Det är stor skillnad tycker jag. Man kan ju göra mer med en turbo motor. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.