AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.302

Rådgivning köpa 330 vs S60R ?

Sida 2 av 4
Som Kalle säger skiljer det mycket mellan bolagen. För min del kostar en M3 -01 29 000 kr hos Folksam, 20 000 kr hos If och 16 000 kr hos Länsförsäkringar.
Som jag har sagt i en annan tråd här på forum, glöm inte att alla försäkringsbolag har prutmån! Om du har annan egendom i bolaget så skall du definitivt ha rabatt. Jag fick priset 9980/år tror jag, sade usch vad dyrt och de sa direkt hmmm.... få se.... ja.... Om du får det för 8800/år då?

Ok, ingen förmögenhet men ändock 12% sänkning.
13
Lövet84
328i M-coupe -96
Skulle bli en s60 R för min del. Håller med om att 300 000kr för en e 46 som rasar i värde det närmaste året inte känns så lockande. Dessutom är det ju inte särskilt svårt att öka effekten i R:en för en ganska billig peng. I vilket fall så hoppas jag att du blir nöjd med ditt val, 2 fina bilar är det ju!
S60R skulle absolut bli mitt val av dessa 2 kombatanter. I huvudsak pga det ekonomiska självmord det är att köpa e46 för 300 kkr.

Inredningrana i R bilarna är verkligen underbara, och klart jämförbara med Bmws helskinns sport inredningar.

Här är ett bra exempel på hur det kan se ut: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ännu en bild: Länk

Länk
Här finns en V70R till (misstänkt) lågt pris: Länk

Bör ha bättre andrahandsvärde än en S60R och kan dessutom lasta lite.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Varför inte 325i E90? Då kommer du ner ytterligare lite i pris och försäkring.
Kan själv intyga att "lilla" sexan är kanon att smiska, mycket varvvillig och tillräckligt klös!
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Efter drygt tusen mil då den är riktigt inkörd skall tilläggas!! Stor skillnad mellan en ny 325i och en inkörd 325i.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Skulle helt klart lägga till lite mer pengar och köpa en 330 E90 alt köra ytterligare ett litet tag med golfen för att få ihop det sista som behövs för den nya modellen.

Men om jag måste välja mellan e46 330 och S60R skulle det "tyvärr" bli Volvon. Ekonomin i E46:an skulle få mig att välja bort denna.
pu
547
puiu
330i-03
s60 r är inte snygg alls. köp bmw punkt slut.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Köp en vanlig s60 och ett R märke på biltema ev ett kromat slutrör.
Vips så har du sparat 200 papp, garanterat att ingen märker nån skillnad.
Visst lite sämre tryck i motorn men hur ofta kan man utnyttja det med alla kameror uppsatta

Tråkigare utsende på en premiumbil får man leta efter.men jämfört med e:90 ser den riktigt sportig ut.

Wendtan, är bilderna från pimp my ride eller ??? cognac var inne på 60-talet
hur kan du jämföra detta med bmw:s t.ex lemonfärgade skinnklädsel.
lämna volvoträsket och kom hem... ;-
Jag skulle välja S60R av samma skäl som wendtan plus känslan av turbo!

Korak: Jag föreslår att du kikar här: Länk på färgen arizona tex. snarlik?
De finns betydligt fler färger inte minst inom bmws individual avdelning som får min mage att vända sig.

Att du konstaterar att man lika gärna kan köpa emblemet och ett chromat slutrör är i princip lika genomtänkt som att rekommendera en 320Ci med m3 emblem.

Länk
Hawar
Tack alla.. det känns som att det lutar åt en S60R ändå.. ska provköra en till helgen få se om jag blir såld :)

Jag är ganska kräsen på motorljud och väghållning efter Alpinan ...

Åk och provkör en 330 E90 innan du bestämmer dig iaf ;)
ki
226
kim750
530da-04
Havar: Du har inte funderat på en Alpina B3?

Mvh
Kim
Att ingen tänkt på det tidigare!

En Alpina B3 E46 med entusiastförsäkring via Alpina Club Schweden är förstås det perfekta valet i denna prisklass!!! Bättre än S60 på allt!? :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Hawar
Har haft en B3 E36 innan .. inte riktigt samma sak men ändå ..

Jag tycker att Alpinas prisättning är ett "skämt" på Alpina specifika delar.

Då köper jag hellre M3 E46, den ska funka som året runt bil också :))
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Tjenare Hawar,

Din frågeställning är intressant, och jag stod inför ungefär samma val för något år sedan. Jag valde dock mellan S60T5 och 330Ci.

Hjärtat och ögat sade 330Ci, men hjärnan, plånboken och suget-i-magen när turbon började ladda avgjorde mitt val. En runda till Ferrita och "uppgraderad firmware" så går och låter bilen riktigt, riktigt trevligt.

Vad som talar för 330Ci E46 är: Designen, motorljudet, bakhjulsdrift, image.

Vad som talar för S60T5/R är: Prestandan, komforten, stolarna, stereon.

Ekonomiskt sett tror jag det är dött lopp, om man bortser från att E46's värde antagligen sjunker som en sten kommande tid.

Lycka till!

-- fjalar
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Hawar:

Menar du att alpinas delar är fördyra.
Dra en jämförelse, är du snäll??

Enbart stilrent!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.