|
|
|
|---|---|
|
Undrar.- min 740 i -97 är sänkt, knirkar endel vid ojämt underlag, ngn som har förslag????? mvh joel | |
|
Är du säker på att det är fjädrarna? Det finns många leder och bussnignar som för oljud, jag har misstagit 2 ljud för att vara fjädrarna, i själva verket är det kullederna i bak samt ett styrstag. |
|
|
Det är nog de s k knarrstagen bak om det är bakifrån. Kostar ca 2kkr per sida att byta vill aj minnas. Mellan 12-20k mil bör fram och bakvagn renoveras på en E38 för att den skall gå som ny. Ligger på 7-15 k beroende på verkstad opch om man gör det själv elle inte. Mvh Asken |
|
|
Tack Darklight och Asken,- ja det är nog lätt att ta fel på vart ljudet kommer ifrån. Hörs ut som det kommer mest framifrån. Hur som hälst,- det är bara att börja spara!!!!!!!!!! mvh joel |
|
|
Annars ASKEN, var inne på din sida, bara en kuriositet,- tror vi jobbar med ungef det samma! mvh joel (Oxå estet, med stor sans för vackra bilar), min första BMW tog jag över efter farsan (jag är norsk), en 1976 3,0 L, silver, gissa om mina polare tyckte den var tuff, med guld/silver BBS 205´or!!!- (vi talar om 70- talet!) |
|
|
joelmartin ? om min bil stått över natten och så kör man iväg , då hörs det ingenting av knirrandet men efter en 10 - 15 min så börjar det . e det lika på din ?? måste hitta vad det är snart .. det e lite pinsamt om man typ åker in på en grusparkering bland 50 pers : ) : / //bosse |
|
|
Kan vara bussning i framvagnen. Låt Hackefors kika lite på bilen och be om kostnadsförslag kan vara en enkel början. Jag har bra erfarenheter av god service därifrån. Asken |
|
|
Hej Bosse! JAAAAAA, presis så är det!!!!!- 10- 15 min! Vilken känsla!- här kommer man åkande i det vackraste som finns, OCH det vackraste mullret, så börjar fanskapen knirka framför 50 pers!!!!! //joel |
|
|
ja lämnade in min på verkstad för att han skulle kolla detta då : ) den mecken lyckades inte lokalisera var ifrån det kom ... jag menar jag har suttit i nitti positioner i bilen för att försöka höra var ifrån det kommer.,.. fram ? bak ? imitten o.s.v det e f..n inte lätt att gissa tror att det e framifrån iallafall ocg jag undrar om det inte är fjädrarna.. det skulle vara lättare och komma till mecken och säga byt detta //bosse |
|
| (asken) var ligger hackefors ? | |
|
Asken!- jag vill gärna oxå veta var Hackefors är!- själv sitter jag på en bondgård utanför Åtvidaberg,- hyr ut våran lägenhet på Lidingö,- så besöken i Stockholm blir inte dagligen!! //joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.