|
|
|
|---|---|
|
Går det att få ordning på dessa skinnstolar eller är de för utslitna? Länk | |
|
Hur vill du få ordning på dessa? Tyvärr så säger bilden inte så mycket. Det behövs lite bättre bil på stolen! Annars finns det än firma i göteborg som säljer riktigt bra grejer till bil stolar med skinn på. MvH Bmw 4-ever |
|
| Dom ser ju riktigt blanka och slitna ut... Vilken firma är det? | |
| Som sagt, lite svårt att se på bilden hur de ser ut. Men de ser ut att vara ganska blanka. Börja med att åka till en "hästaffär", ja "hästaffär" dvs Hööks eller liknande. Där har de ypperligt bra tvålar till sadlar! Köp en sådan samt en inpregnerings burk. Sedan har du puts jobb framför dig i 2 timmar innan den kommer att se ny ut =) | |
|
Jag är rädd för att en sadeltvål är lite väl aggresiv mot en såpass mjuk läderklädsel som montanalädret i E38/E39... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Undvik produkter som är avsedda för sadlar och liknade! Lädret är behandlat på ett annat sätt än det i skinnet i en bilklädsel och det som passar en läderrem på en sadel kan vara helt fel för en skinnklädsel och vice versa. Det finns utmäkta produkter för just bilklädslar, t.ex. leathermasters produkter. Har själv använt det med gott resultat. Tror att du blir nöjd om du ger det ett försök. Lycka till! |
|
|
Hej! Jag använder BMW:s eget "kit" för lädervård, har fungerat utmärkt. Det är en liten låda full med grejor - skinntvätt, impregnering, lite svampar o trasor. Dessutom doftar det hiskeligt gott i bilen efter en behandling:-))) /Magnus Mitt nya objekt: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.